RBW Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Wireless USB-spesifikasjoner snart klare Spesifikasjonene til Wireless USB 1.0 ser ut til å bli klare en gang i mai. Overføringshastigheten blir som for USB 2.0, uten bruk av kabler. Les artikkelen her Lenke til kommentar
JeffK Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Ikke så bra for oss som liker lette mus, som f.eks. MX510. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Ikke så bra for oss som liker lette mus, som f.eks. MX510. Men bra for oss som ikke liker kabel rot. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Kult å kunne ha et kluster med trådløse USB-disker i garderoben :!: Blir vel først og fremst brukt til mus/tastatur/webcam dette her, kan jeg tro? Lenke til kommentar
gastingen Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Eg er litt spent på korleis dei vil løyse problema mtp sikkerheit og ressursdeling. Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Det første jeg tenkte på var jo trådløs overføring av sanger til mp3-spilleren min. er så unødvenig å måtte koble til/fra kabelen hele tiden Lenke til kommentar
pertm Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Lurer på hvordan dette blir med hensyn til sikkerhet. Det blir kanskje ikke så ille hvis det er kort rekkevidde på utsyret. Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Hørest bra ut med tanke på at trådløst er en herlig ting. Kabler er noe stress. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Helt trådløst blir det vel ikke uansett. Eller skal strømmen også komme trådløst? Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Helt trådløst blir det vel ikke uansett. Eller skal strømmen også komme trådløst? Det har jeg ventet på lenge! Og kommer nok til å vente en stund til... Men trådløs overføring til MP3 spiller er jo perfekt. Så langt tenkte ikke jeg.. Men det er vel fordi jeg ikke har fått mp3 spillern min ennå Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Nysjerrig på hvilken frekvens dette kjører på, og om det vil eventuelt krasje med andre ting. Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Helt trådløst blir det vel ikke uansett. Eller skal strømmen også komme trådløst? Det ble oppfunnet for en god stund siden, og kalles batteri. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Bare håper at det trådløst funker bra nok nå da, er jo prøvd på mange elektroniske ting uten noen suksess... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Helt trådløst blir det vel ikke uansett. Eller skal strømmen også komme trådløst? Det ble oppfunnet for en god stund siden, og kalles batteri. Batteri overfører ikke stråm trådløst såvidt meg bekjent, dessuten er det tungvint med batterier. AtW Lenke til kommentar
Kjellvez Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) Så hva er overføringsmediumet? Radiobølger? Takke meg til enda mer stråling i huset. Har allerede diverse trådløse dippedutter og nettverk. Blir det mer nå investerer jeg først i blyinlegg i underbuksen og kanskje en av de flotte aluminiumsfolie-hattene Og til de som tror de kan sende filene trådløst til mp3 spilleren sin: Det fungerer vel bare dersom mp3 spilleren din kommer med trådløs USB støtte (og det er det vel ingenting som har enda), ellers må man vel til med ekstra adaptere/mottakere med, ja du gjettet det, ledninger Endret 13. april 2005 av Kjellvez Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Det blir jo kanskje lagd en liten usb hub som sender trådløst til pc'n så kan man koble til eksterne harddisker. Eller? Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) 480Mbps trådløst må være en nm avstand mellom datamskinen og gjenstanden da Endret 13. april 2005 av bK_Coder Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Tror neppe de gidder å utvikle en teknologi som overfører 480Mbps hvis det i hovedsak skal brukes på mus/tastatur.. Det skal uansett bli digg å fjerne kabler fra printer, web-kamera, scanner etc. For ikke snakke om å tømme kameraet, bare sette det på bordet og du er igang. Dette blir intet mindre enn genialt. Lenke til kommentar
Anonym123456789 Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) Et av poengene med USB er at man ikke trenger strømkabel til skriver etc... Jeg lurer på om signalene går mye bedre gjennom gjenstander enn med Blåtand. Det blir en del konkurranse i markedet for "trådløs overføring" over korte avstander nå, med ZigBee i tillegg til WLUSB og BT. Måtte den beste vinne. Jeg synes egentlig ikke at USB er så veldig perfekt... Spesialiserte kontakter er like godt/bedre til både mus/tastatur og skjerm (ikke at jeg har sett én eneste USB-skjerm, da). Endret 13. april 2005 av ehasl Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Helt trådløst blir det vel ikke uansett. Eller skal strømmen også komme trådløst? tesla hadde noen planer for slikt etter hva jeg har skjønt, men problemet var at det skapte tidenes støysending Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå