Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg bruker veldig mye windowstast + L, for å låse maskinen min. Dette prøver jeg å lære brukerne i bedriften jeg jobber i, opp i også. Uten særlig hell.

Har søkt en del rundt etter en rutine som gjør at maskinen automatisk låses feks etter 5 minutter. Ikke i form av screensaver eller noe slikt, men kjører rett og slett lock på maskinen, på tid. Er det noen som vet om programvare for dette, evt. hvilke innstilling som benyttes i Windows for dette formålet.

Takk på forhånd. :)

-Frank

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I Windows løses dette via skjermsparefunksjonen. Jeg vet ikke hva du har imot denne, men om du ikke vil ha fancy, så velg skjermspareren "Logon Screen Saver", eller helt enkelt "Blank Screen". Oppskrift her:

Lock it when you leave: If you step away from your computer for a minute, what's to keep someone else from stepping in? Since you have a good password, put it to use by logging off when you go to lunch or to the loo (choose Start, Shutdown, then 'Log off username' in Windows 2000; choose Start, Log Off in Windows XP). For a handy automatic log-off, right-click the Windows desktop, choose Properties, and click the Screen Saver tab. In Windows 2000, choose a screen saver, check Password protected, and click OK. In Windows XP, specify a reasonably short time-out period in the Wait field (3 to 5 minutes suits some people, but 15 minutes is a reasonable compromise if you don't like getting timed out while you're just sitting there), check On resume, password protect, and click OK.
.

Ellers kan du muligens finne noen løsninger her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...