Gå til innhold

Ladetid på Nokia 2600?

Anbefalte innlegg

Nå har jeg fått ny Nokia 2600 etter at den første konka ut.

Det som skjedde med den første, var at jeg satte den på lading på ettermiddagen etter å ha pakket den ut. Da jeg skulle gå og legge meg, stod ladeindikatoren fortsatt og gikk. Så jeg lot den stå på over natta. Og da jeg stod opp om morgenen var den død. Hjalp ikke med annet batteri heller. Så jeg fikk ny telefon hos Nokia.

På den nye mobilen jeg fikk i går, stod ladeindikatoren fortsatt og gikk etter 4-5 timer. Tok ingen sjanser, og koblet fra laderen. Og nå virker telefonen helt fint og batteriet ser ut til å være fulladet.

Jeg skulle kanskje slått meg til ro med at det virker nå, men jeg er redd for at telefonen skal konke ut neste gang jeg glemmer den på lading.

Lurer på om det er noen andre som har tilsvarende erfaringer. Og hvor lang tid tar det å fullade din Nokia 2600?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå har jeg fått ny Nokia 2600 etter at den første konka ut.

Det som skjedde med den første, var at jeg satte den på lading på ettermiddagen etter å ha pakket den ut. Da jeg skulle gå og legge meg, stod ladeindikatoren fortsatt og gikk. Så jeg lot den stå på over natta. Og da jeg stod opp om morgenen var den død. Hjalp ikke med annet batteri heller. Så jeg fikk ny telefon hos Nokia.

På den nye mobilen jeg fikk i går, stod ladeindikatoren fortsatt og gikk etter 4-5 timer. Tok ingen sjanser, og koblet fra laderen. Og nå virker telefonen helt fint og batteriet ser ut til å være fulladet.

Jeg skulle kanskje slått meg til ro med at det virker nå, men jeg er redd for at telefonen skal konke ut neste gang jeg glemmer den på lading.

Lurer på om det er noen andre som har tilsvarende erfaringer. Og hvor lang tid tar det å fullade din Nokia 2600?

Skal vel ta 1-3 timer normalt og den skal slutte å lade når den er full.

Lenke til kommentar

Hmm... :hmm: skal se om det endrer seg på neste lading. Har en annen lader av samme type, kan prøve med den også.

Skal poste utfallet av testingen her på forumet når/hvis jeg finner ut av det.

Men det tar jo fort noen dager når man skal lade ut batteriet for hvert forsøk.

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Ja, nå har jeg hatt mobilen på ny lading. Jeg har ikke fulgt med den så nøye, men da jeg sjekket etter 4 timer, var ladeindikatoren sluttet å gå. Og det er jo bra.

Men det var med en annen lader enn den som fulgte telefonen. Dog av samme type.

Skal prøve med den laderen som fulgte med på neste lading. Og hvis mobilen da ikke slutter å lade av seg selv, kommer det nok et nytt innlegg. Ellers er vel dette å betrakte som løst for min del. :)

Lenke til kommentar
telefonen din skal ikke ha noen problemer med å lade i lang tid uansett. det er anbefalt at den lader minimum 12 timer første gang og det gjør ingen ting om du lader den lengre. telefonen du fikk først var antaglig defekt fra starten av.

12 timer er nok ikke nødvendig nei.

Sjekk konklusjonen i denne tråden

Lenke til kommentar

Har også hørt at man bør lade over natta første gangen, men det var i de glade 90-åra, og uten å ha fulgt med så nøye, så regnet jeg med at dette tipset var noe som forsvant med nikkel-kadmium-batteriene.

Takk til Telekiosken som skriver følgende, det gjør meg mer trygg på den mobilen jeg har fått nå:

"telefonen du fikk først var antaglig defekt fra starten av."

Sjekket den tråden som Crazysteps henviser til og kan bare si at det er bra at det ikke bare er jeg som kan bli i overkant engasjert i debatter. :D

Uansett: Takk for tilbakemeldingene! Veldig hyggelig.

Lenke til kommentar
Sjekket den tråden som Crazysteps henviser til og kan bare si at det er bra at det ikke bare er jeg som kan bli i overkant engasjert i debatter. :D

Takk til moderatorene som for én gangs skyld lot oss fullføre en debatt rundt ladetid på mobiler. Det er et sjeldent syn.

Er sunt å bli overengasjert.

Lenke til kommentar
Takk til moderatorene som for én gangs skyld lot oss fullføre en debatt rundt ladetid på mobiler. Det er et sjeldent syn.

Alle stengte/modererte tråder blir moderert med forklaring om hvorfor. Om du er uenig i modereringen eller føler at den er gjort på feil grunnlag anbefaler jeg deg å ta dette opp med den enkelte moderator over PM. Om dette ikke fører til enighet kan du sende en klage til forumstyret.

Hold deg til topic nå.

Lenke til kommentar

Alle stengte/modererte tråder blir moderert med forklaring om hvorfor. Om du er uenig i modereringen eller føler at den er gjort på feil grunnlag anbefaler jeg deg å ta dette opp med den enkelte moderator over PM. Om dette ikke fører til enighet kan du sende en klage til forumstyret.

Hold deg til topic nå.

Beklager, var ment som en takk og ikke noe annet.

On-topic:

Er også enig i at din første 2600 sannsynligvis hadde en fabrikasjonsfeil som gjorde at den oppførte seg slik den gjorde. Ikke vært enormt mye feil med denne modellen etter mine erfaringer så vi får regne med et lykkelig liv for deg og din trofaste telefon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...