int20h Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Nytt CE-brikkesett fra Intel Intel har lansert et nytt brikkesett spesielt rettet mot små, bærbare enheter basert på Celeron M. Prosessoren kjører på 600 MHz og er såpass kjølig at den ikke trenger vifte. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Det lover bra dette her for ultra-mini bærbare. Skulle likt å visst litt mer om effekttap fra den der. (Det er vel den desidert viktigste faktoren i dette segmentet) Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Det lover bra dette her for ultra-mini bærbare. Skulle likt å visst litt mer om effekttap fra den der. (Det er vel den desidert viktigste faktoren i dette segmentet) Stemmer det. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Den er vell rask nok for surfing og multimedia? Lenke til kommentar
tbend Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Spørs om den blir rask nok til å se DivX filmer på! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) Den er vell rask nok for surfing og multimedia? Ja det skulle jeg tro. Det er vel enklest å sammenligne denne med PentiumIII 600 siden de er arkitekturmessige relativt like. De eneste forskjellene er at Celeron M har 1 MiB L2 cache på full hastighet mens PentiumIII kom i to utgaver på den tidne: en med 1/2 MiB L2 cache på halv hastighet, og en med 1/4 MiB L2 cache på full hastighet, derav sistnevnte var raskest. Celeron M har altså en stor fordel med L2 cahce. FSB'en på Celeron er også hele 3-4 ganger kjappere enn den var på PentiumIII 600. Celeron M har også fått en del flere egenskaper også som f.eks SSE2 og andre små optimaliseringer. Dvs. CeleronM 600 ULV kommer nok til å yte betydelig bedre enn PentiumIII 600. Min gjetting er ca 20-30% bedre, altså på nivå med PentiumIII på 7-800 MHz. Og det er nok til ganske mye. Surfing, winamp, og DVD-titting skal være fullt mulig. Edit: Ytelsen kan nok ligge i grenseland for DivX. Kommer an på innstillinger som oppløsning, komprimeringsratio osv. (Fddshow er i hvertfall helt utelukket) Endret 13. april 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
stamfar Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 er også ganske sikker på at den vil kjøre en god del raskere enn pIII 600.. har selv en dell c600 med pIII 750 og jeg har ikke støtt på en eneste divx/xvid som ikke har spilt hakk-fritt. jeg bruker VLC til å spille av, mulig windowsmediaplayer er en annen sak skulle funke bra til mange ting med litt (mye) ram ved siden av Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Jeg er spent på ytelsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå