abene Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Ta en phishingtest! Hvor mye vet du om phishing? Her får du en test hvor du kan sjekke dine kunnskaper. Du får en liste over en rekke e-postmeldinger, og skal avgjøre om hver enkelt melding er ekte eller et forsøk på phishing. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Litt dårlig test, i og med at man ikke trenger å gjøre annet enn å se på bilder av mailene, men den er grei. 100% her tror jeg nok de fleste fra hw.no vil få ganske lett. En litt rar formulering i artikkelen hadde dere også; Hvis 7% klarer alt riktig, hvorfor vil dere da si "mer enn 90% hadde én feil eller mer", i stedet for rett og slett "93%" ? Sannsynlighetsregning er skumle ting Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Litt merkelig sannsynsregning ja... Lenke til kommentar
maedox Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) Sånne tester burde være obligatorisk for å få lov å bruke internett. 100% her. Var ikke veldig vrient. Har derimot sett et par phishingforsøk som var mye bedre utført enn noen av de der. Endret 13. april 2005 av maedox Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Hadde vært bedre om man gikk på ei internettside som så ut som en mail, for da kunne man sjekke kilde, etc. etc. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Easy, 10/10. Sider som ber deg bekrefte informasjon er alltid fraud, med mindre man har 'bestillt' en slik mail av en eller annen grunn. Også bør man alltid sjekke samsvar mellom URL'en i teksten og URL'en som faktisk følges. Avvik her indikerer fraud. Sider som antyder 'secure' men ikke er https er også på kanten. Generelt bør man være skeptisk til ikke https sider som ber om passord. Generelt kan man si at dersom man får en slik mail, så bør man gå inn på siden på den måten man vanlig gjør det. Logge seg inn på den vanlige måten, osv. Aldri følge en link i mail. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Generelt bør man være skeptisk til ikke https sider som ber om passord. Som f.eks. forum.hardware.no :!: Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 (endret) You got 10 out of 10 correct, or 100 % Kakebit. Endret 18. april 2005 av fredrikrb Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 9/10 fikk jeg første gangen, så sp jeg jeg over og fant ut at jeg hadde trykket feil! 10/10 Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Unnskyld meg. Jeg fikk feil på nr 2, som jeg svarte Phishing Fraud på. Mailen er stilet fra: AccountServices @ crosscountrybank.com Mens mouseover-URLen nederst er ccbonline . crosscountrybanking . com crosscountrybank - crosscountrybankING ...er ikke det mistenkelig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå