gamerman Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) EDIT: Blir Sp2 tvunget in på maskinen i de nye kritiske oppdateringene ? Kritisk oppdatering fra Microsoft Tvinger SP2 inn på maskinen Av Marius Røstad, man 11. apr 2005 kl. 07:02 Microsoft skal i morgen slippe sin månedlig sikkerhetsoppdateringspakke. Denne inneholder en rekke kritiske oppdateringer. 12. april vil Microsoft slippe en oppdateringspakke som inneholder åtte sikkerhetsoppdateringer, i tillegg til at de da tvinger deg til å laste ned Service Pack 2. Pakken vil også inkludere såkalte kritiske oppdateringer til MSN Messenger, Microsoft Office og Exchange. Ikke bare sikkerhet I tillegg til å slippe disse patchene vil de samtidig slippe to andre oppdateringer for Windows, som ikke er relatert til sikkerhet. Microsoft vil ikke fortelle hva det gjelder, men hevder disse to har «høy prioritet». Selvsagt vil også selskapets Windows Malicious Software Removal Tool oppdateres med nye data. April-oppdatering er første siden februar, da Microsoft ikke hadde noe sikkerhetsoppdatering klare i mars. Kilde: BetaNews ----------------------------- Ikke bare sikkerhetI tillegg til å slippe disse patchene vil de samtidig slippe to andre oppdateringer for Windows, som ikke er relatert til sikkerhet. Microsoft vil ikke fortelle hva det gjelder, men hevder disse to har «høy prioritet». Siden Microsoft ikke vil fortelle hva disse to andre oppdataringene inneholder så velger jeg å se bort ifra denne kritiske oppdateringen til jeg får høre hva disse to inneholder , og stoler på at firewallen duger nå.( Grunn : Jeg har en cracket version av Xp Pro og kan ikke få kjøpt meg noe ``orginal`` version ennå ) Jeg vil nå nesten tippe på at det har noe med å stoppe de cracket versionene av xp , selv om jeg kanskje høres litt paranoid ut nå Jeg setter stor pris på om at dem som laster ned disse oppdateringene legger en reply her hvis de merker at ``din`` windows oppfører seg andreledes ( Cracket og Orginal ) Takker for deres oppmerksomhet ang dette temaet Endret 14. april 2005 av gamerman Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Jeg har innstallert alle de nyeste oppdateringene, helt uten problemer. Er ganske så sikker på at du kan være trygg, dersom Microsoft snek en slik oppdatering inn i Windows tror jeg det ville få mer eller mindre katastrofale følger for dem.. De er jo også fullt i gang med Windows Genuine programmet som på sikt skal hindre at pirater får innstallere tillegg og ikke-kritiske oppdateringer, de har selv sagt at de kritiske oppdateringene ikke skal påvirkes. Microsoft tør nok foreløpig ikke gå noe mer drastisk til verks, dersom de hindrer kritiske oppdateringer til pirat-versjoner vil de få store problemer med å konkurrere mot andre OS på sikkerhet.. Etter min mening gjør Microsoft klokt i å holde seg på godfot med pirater også, jeg kjører f.eks. XP Pro fordi jeg trenger det på min laptop som hadde Home preinnstallert, neste gang jeg kjøper laptop er det mest sannsynlig med XPPro lisens. Angående dette Genuine programmet så har jeg fortstått det slik at dette nå er i full i gang på norske XP versjoner, mens man med engelsk versjon fortsatt kan 'hoppe over' testen og allikevel laste ned.. Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) ****DOBBELPOST*** SLETTET Endret 13. april 2005 av Znoken Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) Mener at hvis du har en Corp verson av XP så er det ingen fare og laste ned de siste oppdateringene..... Jeg har den og har lastet ned alt av oppdateringer hele tiden inklusive SP2 som jeg har hatt helt siden Betaversonen kom ut... Listen over oppdateringer 12 april MS05-016 - sårbarhet i Windows-skall. Påvirker alle Windows-versjoner bortsett fra Windows Server 2003 SP1, Windows XP Professional x64 Edition og Windows Server 2003 x64 Edition. MS05-017 - sårbarhet i meldingskø. Påvirker Windows 2000 SP3 og SP4, Windows XP SP1, Windows XP 64-Bit Edition SP1 (Itanium) og Windows 98, 98 SE. MS05-018 - sårbarhet som kan føre til DoS-angrep. Påvirker alle Windows-versjoner bortsett fra Windows Server 2003 SP1, SP1 for Itanium-baserte systemer, x64 Edition og Windows XP Professional x64 Edition. MS05-019 - sårbarhet i TCP/IP-protokollen. Påvirker alle Windows-versjoner bortsett fra Windows Server 2003 SP1, Windows Server 2003 SP1 for Itanium-baserte systemer, Windows Server 2003 x64 Edition og Windows XP Professional x64 Edition. MS05-020 - oppdateringspakke for Internet Explorer. Påvirker alle Windows-versjoner bortsett fra Windows Server 2003 SP1, Windows Server 2003 med SP1 for Itanium-baserte systemer, Windows Server 2003 x64 Edition og Windows XP Professional x64 Edition. MS05-021 - sårbarhet i Exchange Server. MS05-022 - sårbarhet i MSN Messenger. Påvirker MSN Messenger 6 men ikke versjon 7. MS05-023 - sårbarhet i tekstbehandlingsprogrammet Microsoft Word. Endret 13. april 2005 av Znoken Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 13. april 2005 Forfatter Del Skrevet 13. april 2005 Jeg har en engelsk versjon av windows xp pro..... Får prøve disse oppdateringen da Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Hmmm. etter jeg la inn servicepack2 så tok adobe photoshop cs kveld. Og den blokkerer hele tiden siemens sx1 datakabelen. Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 SP2+Photoshop CS kjører fint. Installer PS på nytt du. Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 har gjort det.. får bare feil om at det er en ukjent feil og at photoshop kan ikke kjøres og må lukkes (er photoshop som gir den feilmeldingen, den starter alt. loades ferdig. Men når jeg skal begynne så kommer den meldingen opp. Klikker jeg ok (som er eneste knapp) så lukker den photoshop.) Har prøvd reinstall og alt. Men skal se mer på det når jeg kommer heim Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 13. april 2005 Forfatter Del Skrevet 13. april 2005 MÅ man installere SP2 for å få disse oppdateringene ? SP2 i min mening er veldig dårligt satt opp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå