Gå til innhold

Hva kan forventes av batterilevetid?

Mythos

Anbefalte innlegg

Jeg bruker min bærbare mest med strømkabelen tilkoblet. I dag skulle jeg prøve batterikapasiteten og så to episoder av "24" (trådløst fra den stasjonære PC'en) samt surfet på nettet en halvtimes tid. Etter dette var det fremdeles over 50% igjen av batteriet. Dette var jo hyggelige tall, men jeg har et par spørsmål om levetiden på batteriet til dere som har hatt bærbar en tid.

- Spiller det noen særlig rolle for levetiden på batteriet om jeg Kjører PC'en på batteridrift eller kjører direkte fra stømnettet med batteriet stort sett fulladet?

- Hvor lenge kan man forvente at batteriet varer før det kommer ned mot ca 50% kapasitet og man bør bytte det ut?

Jeg har inntrykk av det er mye "synsing" om dette, så det hadde være fint om noen vet :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg vet sikkert er at når man ønsker lengst mulig levetid på batteriet, så skal man lade det helt ut et par ganger i måneden. Personlig bruker jeg laptop'en som en erstatning for en stasjonær PC. Jeg bruker derfor ikke batteriet. Batteriet må jo holde seg når jeg ikke bruker det som jeg ser det. De skal for øvrig ikke lagres når de er hverken ut- eller fulladede, men når kapasiteten er ca. 50 %.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...