Gå til innhold

Hvor kjøpe alu, kobber eller stålplater bilig?

Anbefalte innlegg

chopchop.

Tengte jeg skulle begi meg ut på en aldri så liten case build, både pc'n og forsterkern trenger en ansiktsløfting, og i den annledning skal jeg lage meg 3 kasser i samme stil, en til pc'n, en til power ampen og en til pre ampen.

jeg har tengt litt på følgende muligheter:

*stålkabinett med svartlakkert plexi kledning. mye arbeid, men ikke så fryktelig dyrt inbiller jeg meg.

*alu kabinett, børsta eller polert, ikke noe mer fix en det, plain pen look.

*børsta kobber, ser helt sykt deilig ut, brife faktor som bare f***, men sikkert dyrt..

alle tre muligheter stiller forsåvidt likt ATM, jeg har egentlig like lyst på alle tre muligheter..

så spørsmålet, hvor kan jeg skaffe enten alu, stål eller kobber til en folkelig pris?

jeg har vært innom elfa og clas men elfa ble for dyrt og clas solge for små biter, jeg trenger minst 45*45 plater å jobbe med.

på forhånd takk

-Marius

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

njaa, jeg har vært innom et par steder lokalt, men de blir fort dyre de og, i og med at de tar inn i så små kvantier.

jeg skal høre nede på mekken på skola og kanskje sveisen også, om de har noe jeg kan bruke eller kjøpe billig.

takker for svar, bare la de strømme på :D

Lenke til kommentar

Hos astrup:

hehe skal du ha 2mm tykk kobber plate så må en jo kjøpe 1000mmx2000mm som veier 36kg hehe tror det blir ganske dyrt . (dette er kun til bedrifter og prisen på en 1mx2m 2mm tykk plate ligger på ca 70-80kr kg) h

hehe de har også en butikk som selger til privatkunder i stanseveien31 oslo og der skulle de ha 230kr kiloen +mva og det koster 100kr å klippe opp en plate. så med midre du skal ha en plate som er 2mx1m så må du betale 100kroner i klippe gebyr + 230kr kiloen og + mva :thumbdown:

Endret av TurboTrond
Lenke til kommentar

fy svarte for noen ville priser, de burde vært tiltalt for ran..

vell, det blir vist en tur innom mekken på meg tror jeg.

høre om det er mulig å noe til innkjøpspris, da slipper jeg moms og andre utlegg som kapping og frakt. verdt et forsøk.

edit: norsk stål var faktisk ikke så værst.. levering i brummendal har de og.. da er det saktens en sjans..

Endret av Demogorgon
Lenke til kommentar

Norsk stål tror jeg leverer i kvardatmeter, eller den størrelse du ønsker. De kutter det som du vil (til og med i form og mønster) og sender deg ganske enkelt!

Men om du har en blikkenslager som du kan dra til kan du jo eventuelt ringe å spørre.. Bruk gulesider! :thumbup: Kan hende du må dra litt langt da..

Lenke til kommentar

kng: håndtak eller lignende skal jeg ikke ha på, det kommer bare til å ødelegge stilen. men takk for tipset.

Glisevask: jeg tror jeg ringer bort på mandag og hører hvor mye de skal ha for 3-5 kvadrat med 4mm alu, eller 2-4m stål.

jeg tror faktisk det kunne vært litt kult med "skipsdekk" plater, sånne med "mønster" i. de var billige..

kunne vært kult med sånne i fron og resten i svartbaklakkert plexi og stål under.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...