huf Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 hviket program kan jeg bruke for å få slik at man må skrive passord i starten på win98. Når jeg bruker klient for windows så kommer det opp ei rute jeg skal skrive passord , men det er jo bare å trykke avbryt... Så hva er det for slags program, og hvor kan jeg få tak i det? Lenke til kommentar
Corn Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Det er som regel en passordfunksjon i bios på hovedkort. Så kom deg inn i bios og leter etter password/user password eller noe lignende. Da må du skrive inn et passord rett etter at du har skrudd på maskinen. Jeg antar at det duger? Lenke til kommentar
Corn Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Det er som regel en passordfunksjon i bios på hovedkort. Så kom deg inn i bios og leter etter password/user password eller noe lignende. Da må du skrive inn et passord rett etter at du har skrudd på maskinen. Jeg antar at det duger? Lenke til kommentar
huf Skrevet 5. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2002 ja jeg vet det , men på en eller annen måte så vil ikke dette fungere med meg... jeg lager passord, og trykker på "save and exit" , men den spør ikke etter passord. Når jeg går inn i bios igjen har den stillt seg inn på disabled igjen.... Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Passord i bios er jo ikke bra da. en som gjorde det på et lanparty. tok bare ut bios bateriet og starta maskina Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Passord i Bios er jo like sikkert som å ligge en hengelås på tastaturet ditt... Eller noe i den duren Du kan ikke få opp passord for å gå inn i win 98. Da må du nok oppgradere til 2000 Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 leste en plass at man kunne fixe noe i rgedit sånn at avbrytknappen ikke funka... http://www.winguides.com/registry/display.php/629/ Redigert: Pasta en link som kan hjelpe _________________ athlonxp 1600+ MSI KT266A 256mb PC2100 ram Asus 7100 gf2mx 400 winxp home wd 40gb 5400rpm + seagate 20.4gb 5400 2863 3dmark 2001 [ Denne Melding var redigert av: AMDfan på 2002-07-05 16:35 ] Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Du nevner ikke noe om hvorfor du skal ha passordbeskyttelse... Dersom det bare er å holde en nyskjerrig lillebror borte fra maskinen så burde vell biospassord fungere, men trenger du mer sikkerhet enn det, så er nok veien å gå å migrere til w2k Lenke til kommentar
ScadamiCa Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Quote: Den 2002-07-05 16:30, Jimmy Pop skrev:Passord i Bios er jo like sikkert som å ligge en hengelås på tastaturet ditt... Eller noe i den durenDu kan ikke få opp passord for å gå inn i win 98. Da må du nok oppgradere til 2000 Vet om 2 programmer det går ann å bruke, enten BootMagic eller Access denied. Begger lette å bruke og kommer ikkje inn i dos på Access denied uten å logge inn først, den liker eg best Lenke til kommentar
huf Skrevet 11. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2002 tusen takk for alle svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå