Gå til innhold

Acer Aspire 1691WLMi Inntrykk

kilik

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte denne i Kuala Lumpur, Malaysia for 2 uker siden til ca. 8900 kroner (5388 ringgit). Så vidt jeg vet er det ingen butikker som fører denne i Norge ennå...

Specs:

Acer Aspire 1691 WLMi

Intel® 915PM Express chipset

Intel Pentium M 1.6 GHz, 2MB L2 cache, 533 MHz FSB

15.4" WXGA CrystalBrite, 1280x800

ATI Mobility Radeon X700 PCI Express 128 MB VRAM

80 GB HDD

Dual Layer DVD+R/DVD-RW/DVD+RW

512 MB DDR (2 GB)

10/100/1000 LAN

802.11 b/g WLAN

56k V92

Bluetooth

3x USB 2.0

4-in-1 card reader

3.5 hours battery life

TV-out

2.95 kg

Win XP Home

Carrying Bag

1 Year Warranty

3406.gif

Jeg var litt heldig. Opprinnelig kommer denne modellen med X600 64 MB-kort, men butikken hadde akkurat fått inn et parti med X700 128MB som jeg fikk til samme prisen. Den fungerer dermed rimelig bra i spill. HL2 og Doom III er absolutt spillbart med høye grafikksettings. Får 2269 i 3DMark05. Ikke verst for en så billig bærbar.

Er også veldig imponert over vifta. Ofte starter den ikke i det hele tatt. Jeg spilte HL2 i nesten en halvtime før den startet å gå! Maskinen blir ikke varm i det hele tatt ved tastaturet, men det merkes ganske kraftig på undersiden hvis man f.eks. spiller i en times tid. Da ble det vel varmt å ha den på fanget...

Har ikke fått testet batteriet skikkelig, men det ser ut til å holde omtrent hva det lover. Eneste jeg ikke er helt fornøyd med er touchpaden som virker å være litt vel sensitiv og ingen porter på baksiden. Også er bæreveska litt vel stor og klumpete. Men alt i alt veldig fornøyd. Mye for pengene.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...