Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

VNC, med Telenor. Går dette

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg driver og prøver og hjelpe en kammerat og sette opp slik at han kan koble til maskinen sin med RealVNC, noe jeg har fått til å fungere ved hjelp av DynDNS.org, få å ha en "liksom fast ip". Hos meg fungerer da dette meget bra, da jeg har MTULink som ISP.

Han har da derimot Telenor, og der får vi det ikke til å fungere i det hele tatt... Han bruker modemet som rent modem akkurat slik jeg gjør, vi har satt det opp akkurat likt. Med får bare timeout hele tiden... Vel og merke, det fungerer lokalt, men altså da ikke gjennom inett.

Noen som kan ha noen forslag til en løsning? Kan det være telenor som ha satt sperre?

Vi har åpnet porter og alt slik.. Så det skal i prinsippet fungere...

På forhånd takk

Petter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fjern Norton Internet Secutity.

Hva var vitsen med den posten? Han sier ingenting om at han har NIS, og selv om han hadde er

jo ikke riktig framgangsmåte å fjerne det. Da skulle man heller åpnet for VNC. Tenk deg litt om før du gir dårlige råd om ting du ikke vet noe om eller har erfaring med.

Lenke til kommentar

Beklager virkelig, men rådet var velment! Skulle vel ha forklart litt mer om hva det innebærer, og det beklager jeg!

Mitt problem

Som du ser, hadde jeg faktisk AKKURAT samme problem for ei stund sia, og det ble løst ved å følge mitt råd!

Så I mine øyne er rådet bra, men det skulle vel ha vært sagt at hvis Norton ble fjernet så burde han finne andre løsninger.

Så hvis du TRO jeg bare skriver noe tull for å skrive noe, tar du feil!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...