arnebellinda Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Har kjøpt meg terratec sitt mobile pcmcia-kort til min bærbare pc.. Har installert softwaren som fulgte med og til å se på tv så fungerer det som det skal, men sliter når jeg prøver å ta opp. Det som skjer er at bildet og lyden forsvinner helt til jeg stopper opptaket, og da kommer bildet frem igjen men ikke lyden.. må ta ut kortet og sette det inn igjen for å få tilbake lyden?? Har prøvd å ta opp uten noen som helst komprimering, for å utelukke evnt. kodec feil, etc.. Er det noen som har noen tips?? Eventuellt noe annet software som fungere bra sammen med dette kortet? Har testet kortet på en annen billig laptop (fikk min nye laptop for 1 uke siden og det er der det ikke fungerer som det skal) og der virket opptakfunksjonen som bare det. Men på min pc så skjer det som jeg har forklart + at fila aldri blir større enn 1MB. Har vært på hjemmesiden til Terratec, men de har ikke gitt ut noen nyere drivere eller andre oppdateringer.. Håper på noen kloke svar Lenke til kommentar
qwert Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Ikke med samme kortet, men har selv gitt opp å få opptak til å fungere tilfredsstillende med Terratecs software (siste jeg testet var 3.63). Prøv iuVCR. Har brukt dette med hell på flere TV-kort. Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Har selv samme kortet. Min mening liker jeg ikke de nye driverene og softwaren den bare popper opp med feilmeld og fungerer dårligere enn de eldre driverene etter min mening. Kan sikkert laste opp driverene på min hjemmeside. Prøvde hos en bekjent å laste ned de som jeg brukte men uten hell for terratec har kun de nye driverene lagt ut. Lenke til kommentar
arnebellinda Skrevet 13. april 2005 Forfatter Del Skrevet 13. april 2005 Det hadde vært supert om du kunne lagt ut driverene. Er verdt et forsøk i hvertfall.. Det som er rart er at det fungerte på den billige laptoppen som jeg prøvde det på først, hmm... Jeg får ingen feilmeldinger da, men får heller ikke noe opptak.. Lenke til kommentar
arnebellinda Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 (endret) Nå har jeg testet iuVCR med mitt kort, og endelig så får jeg tatt opp bildet... MEN, får ikke noe lyd Har prøvd "alt" og får ikke til å ta opp med lyd.. er driveren til kortet mitt som gir problemer eller? noen som har noen tips? Har nyeste driver.. Endret 16. april 2005 av arnebellinda Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå