Gå til innhold

Merkelig piping fra hovedkort

Dumbo

Anbefalte innlegg

Emnet sier vel det meste, jeg opplever merkelig piping fra hovedkortet når jeg skal starte PC'en. Det er tre korte pip også slår den seg av igjen. Det er et Aopen hovedkort, så jeg gikk inn på sidene deres å så etter beep-codes, men fant ingenting som kunne stemme med det jeg hører. Det var en med et langt og deretter 3 korte, men det er bare 3 korte.

Noen som har peiling på hvorfor den gjør dette? Det er somregel når den klikker og jeg må restarte, eller når jeg restarter vanlig eller bare slår den av og på igjen..

Jeg kjører Windows 98 SE.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-07-05 15:54, neonX skrev:

Vel, du har vel ikke gjort det som står i signaturen din? :razz:

Ehh.. har jo bytta den jeg svidde da.. :razz:. Det jeg syns er merkelig er at det bare er noen ganger. Som oftest starter den opp helt normalt, og derfor lurer jeg på hva som kan være galt med den

Lenke til kommentar

Har opplevd noe av det samme sjøl med mitt abit kt7, 3 kraftige pip og rett ut... Grunnen var at jeg hadde vært "lur" og enable'd: protect cpu if cpu-fan errors... eller noe sånt i BIOSn. Det funka dårlig!!

Måtte slette CMOSn... og sette opp alt på nytt igjen.

Lenke til kommentar

Hvis kortet har AMI-Bios ( Award piper gjerne langt før kort ), sjekk dette:

> Your computer has memory problems. First, check video. If video is working, you'll see an error message. If not, you have a parity error in your first 64K of memory. Check your SIMMs. Reseat them and reboot.

If this doesn't do it, the memory chips may be bad. You can try switching the first and second bank memory chips. First banks are the memory banks in which your CPU finds its first 64K of base memory.

You'll need to consult your manual to see which bank is first. If all of your memory tests good, you probably need to buy another motherboard <

http://www.pcmech.com/show/troubleshoot/14/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...