Dumbo Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Emnet sier vel det meste, jeg opplever merkelig piping fra hovedkortet når jeg skal starte PC'en. Det er tre korte pip også slår den seg av igjen. Det er et Aopen hovedkort, så jeg gikk inn på sidene deres å så etter beep-codes, men fant ingenting som kunne stemme med det jeg hører. Det var en med et langt og deretter 3 korte, men det er bare 3 korte. Noen som har peiling på hvorfor den gjør dette? Det er somregel når den klikker og jeg må restarte, eller når jeg restarter vanlig eller bare slår den av og på igjen.. Jeg kjører Windows 98 SE. Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Vel, du har vel ikke gjort det som står i signaturen din? :razz: Lenke til kommentar
MR_T Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 beep codes er pc'n sin måte å si noe er feil. har du sotti i noe nytt hw siden du hørte " klagingen til pc'n" prøv å clear cmos. bytte kort i pc'n rundt på andre plasser. MR_T Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 5. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2002 Quote: Den 2002-07-05 15:54, neonX skrev:Vel, du har vel ikke gjort det som står i signaturen din? :razz: Ehh.. har jo bytta den jeg svidde da.. :razz:. Det jeg syns er merkelig er at det bare er noen ganger. Som oftest starter den opp helt normalt, og derfor lurer jeg på hva som kan være galt med den Lenke til kommentar
JonnyBravo Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Har opplevd noe av det samme sjøl med mitt abit kt7, 3 kraftige pip og rett ut... Grunnen var at jeg hadde vært "lur" og enable'd: protect cpu if cpu-fan errors... eller noe sånt i BIOSn. Det funka dårlig!! Måtte slette CMOSn... og sette opp alt på nytt igjen. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Hvis kortet har AMI-Bios ( Award piper gjerne langt før kort ), sjekk dette: > Your computer has memory problems. First, check video. If video is working, you'll see an error message. If not, you have a parity error in your first 64K of memory. Check your SIMMs. Reseat them and reboot. If this doesn't do it, the memory chips may be bad. You can try switching the first and second bank memory chips. First banks are the memory banks in which your CPU finds its first 64K of base memory. You'll need to consult your manual to see which bank is first. If all of your memory tests good, you probably need to buy another motherboard < http://www.pcmech.com/show/troubleshoot/14/ Lenke til kommentar
henriklh Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Sørg for å ha dyttet minnekortet godt fast. Det var løsningen for meg (med annet hovedkort). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå