Gå til innhold

939 system ca 6000 kr, ser dette bra ut ?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny pc og denne gangen skal jeg ha muligheten for litt moderat overklokking, bruker pc til spill, surfing og bittorrent.

Har følgende komponenter:

kabinett, 500w psu, hd'er, thermalright xp120 cpukjøler og dvd/cd brennere

Hovedkort - DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D pris 1350 kr

Prossessor - AMD 64 3200+ winchester. pris 1500 kr

RAM - OCZ 1024MB Dual Channel Value Series pris 1100 kr

Skjermkort - POV 6600 GT pris 1700 kr

SUM: 5650 kr

siden jeg har liten peiling på overklokking så hadde det vært fint om noen hadde komt med tips på minne og eventuellt om jeg burde velge 3000+ eller 3500+

så på den rammen at den tålte litt overklokking test på AnandTech

dette systemet tåler vel en moderat overklokking, men kom med forslag på forbedringer

har tenkt å handle på netshop for der har de alle komponentene + noe annet som også skal bestilles

når det gjelder den nye cpu venice (skriveleif) er det slik at jeg bør vente noen uker med å bestille ? tenker på prisnedgang / bedre ytelse på venice ?

på forhånd takk

cynosure

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hk'et du tenkte å kjøpe er meget bra til overklokking, men ville kanksje valgt en 3000+ istedet for 3200+, siden du ikke kommer til å merke NOE som helst forskjell, det garanterer jeg, og begge klokker så å si like bra. har vertfall hatt min 3000+ winchester oppi 2700mhz. Ramen bør du kanskje derimot bytte ut, dem er ikke så veldig gode med tanke til overklokking, men duger for all del til vanlig bruk. skal du oc bør du kanskje se på http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=1624 disse, evnt disse : http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5132 som er SVÆRT bra til å overklokke med. Dyrere blir det jo da ;) Venice prosessoren blir bra ser det ut som ifølge flere tester jeg har lest, men om winchesterne blir så VEEELDIG mye billigere tror jeg ikke. uansett så er dem ikke så dyre nå heller da

Lenke til kommentar

da tror jeg jeg går ned på cpu og opp på ram. men hvor mye bedre er det settet til 2000 enn til 1650, jeg har ikke satt meg inn i overklokking enda, men jeg skal klokke litt, ikke ta den helt ut liksom,

og er det merkbar forskjell på de brikkene før overklokking og ?

EDIT, jeg var inne på netshop og så at 200 kr spares på å skifte fra 3200+ til 3000+, er det sånn at det er forskjell på multiplier på disse eller må man opp på 3500+ før det skjer ?

takk for svar

cynosure

Endret av cynosure
Lenke til kommentar

hvilket av disse 2 skjermkortene bør jeg velge POV er SLi trenger ikke det. eller XFX som ikke er SLI.

jeg lurer også på hvilken støysvak kjøling som kan kjøpes på Netshop som annbefales. skal ikke overklokke skjermkortet

EDIT: det er snakk om kjøling til skjermkort her

takk for svar

cynosure

Endret av cynosure
Lenke til kommentar

Gå for XFX kortet, har fått masse god kritikk både fra flere tester og blitt anbefalt hyppig her på forumet.

liten, eller så å si ingenting ytelsesforskjell når du ikke overklokker brikkene, så kjøp det billigere settet du =) støysvak kjøling kan jeg anbefale vga silencer'n til Artic Cooling. Denne bråket SVÆRT lite, i tillegg til at den blåser ut den varme luften ut av kabinettet ditt, som igjen vil føre til at du for kaldere kabinett temp.

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6197

Endret av ducmaster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...