lål Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Gikk nettopp over til å bruke et includescript på sidene mine...praktisk er det med mye mindre kode, men overgangen var ikke så glatt. Utgangspunket er to script i index.php, et som inkluderer meny og et annet hovedinnhold. Filene som blir hentet (filendelse .inc) ligger i en egen mappe. Hovedsakelig tre problemer kom opp: 1. Før hadde en av sidene et eget stilark ( et bildegalleri, med bl.a annet verdien display:none; for menyen, for å få bedre plass). Går det an å angi et eget stilark for en av .inc filene? (uten å ha noe <head> i .inc åpenbart) 2. Har et meget enkelt mailskjema i php. Før lå det på som en egen fil "mail.php", men nå som det er i blant de andre .inc filene (lar forøvrig endelsen .php være) hvordan skal jeg refere til scriptet i html'en til skjemaet? Før var det <form method="post" action="svar.php">... 3. Æ Ø Å blir ikke vist på sidene lenger. Noen som kan være behjelpelige med råd? Håper jeg ikke har formulert meg for kronglete... Lenke til kommentar
Rasmus Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 1. Før hadde en av sidene et eget stilark ( et bildegalleri, med bl.a annet verdien display:none; for menyen, for å få bedre plass). Går det an å angi et eget stilark for en av .inc filene? (uten å ha noe <head> i .inc åpenbart) lag en <div id="incfilene"> ...includescript... </div> deretter endre css-fila til å gjelde kun for div#incfilene 2. Har et meget enkelt mailskjema i php. Før lå det på som en egen fil "mail.php", men nå som det er i blant de andre .inc filene (lar forøvrig endelsen .php være) hvordan skal jeg refere til scriptet i html'en til skjemaet? Før var det <form method="post" action="svar.php">... Hvis du skal poste til samme fil kan du prøve følgende <form method="post" action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']."?".$_SERVER["QUERY_STRING"]; ?>"> Hvis ikke må du poste til en url som inkluderer svar.php ÆØÅ-problemet er jeg ikke sikker på. Bruker du vanlig include()? Lenke til kommentar
lål Skrevet 13. april 2005 Forfatter Del Skrevet 13. april 2005 takk for hjelp! Men er ikke helt sikker på om jeg forsto det med å lage en egen div i dette tilfelle( skal den være i index.php?) Det er kun EN av .inc filene som skal ha en egen css som sier at menyen ikke skal vises... Det er vel lettere å få innsikt i problemene om man ser dem riktignok så : http://folk.uio.no/koqvale/ Lenke til kommentar
shagg0r Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Hvis ikke ÆØÅ blir vist er det fordi du har en funksjon som fjerner det som fjerder disse tegnene fra fila som blir inkludert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå