Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Billion ADSL modem ''låser''seg

Anbefalte innlegg

Fikk nytt modem fra Tiscali(Billion BIPAC 5100SM)Etter jeg fikk dette så låser seg av og til spesiellt ved nedlasting av filer.Går ikke å fornye IP.adressen,eneste hjelp er å gjøre det strømløst,da kommer det..Noen tips

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eagle' date='12/04/2005 : 22:35'] tror jeg har akkuratt samme problemet med mitt topcom modem!

er det slik at du detter ut av nettet og må ta ut og inn kontakten for og få det til å virke?

tro meg..du er ikke alene.. Cellpipe fra Lucent (som telenoe® bruker) har det samme problemet..

Lenke til kommentar
Fikk nytt modem fra Tiscali(Billion BIPAC 5100SM)Etter jeg fikk dette så låser seg av og til spesiellt ved nedlasting av filer.Går ikke å fornye IP.adressen,eneste hjelp er å gjøre det strømløst,da kommer det..Noen tips

Samme modem som deg. Samme problem også!

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

halla. erfarer nettopp dette på mitt modem.

skal kjøpe inn ett nytt nå.

mine kriterier er:

* router funksjonalitet innebygd

* stabilitet

* klarer bittorrent (mange tilkoblinger)

* prisklasse under eller rett ved 1000lappen

* kompatibel med nextgentel

* trenger adsl1, men ønsker at støtten er der for adsl2

* skal brukes på kablet nettverk, om det er tråløs støtte har det ikke noe å si, men jeg skal egentlig bruke bare den kabla støtten.

noen som har tips?

Endret av thor918
Lenke til kommentar

Sjekk om det finnes nyere firmware.

Jeg fikk min Bipac 5102s mere stabil ved å slå av watchdog timeren i autoexec.net filen.

(gå inn med Telnet i dos)

Jeg bruker routermodemet i bridged og lar en Linksysrouter ta seg av routingen og pålogging. Fungerer fint sålenge man ikke har 'uendelig' med bittorrentconnects.

Man må huske på at disse billigroutermodemene ikke har særlig god hardware og derfor ikke tåler all verdens trafikk.

Endret av la7dfa-com
Lenke til kommentar

nettopp derfor jeg skal bytte det.

greit nok at det ikke tåler all trafikk, men at det fryser fast hver dag, under moderate forhold, holder ikke for meg.

har fått lov til å returnere den til butikken, derfor er jeg på utkikk etter ett solid adslmodem/router.

glemte å nevne at jeg ikke har rent modem.

det er router funksjonalitet innebygd. modell 7202.

Endret av thor918
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...