Gå til innhold

ATI Technologies Inc. mach64 CT PCI


Anbefalte innlegg

Jeg har en pc med et mach64 skjermkort.. den har funket bra lenge.. men så plutselig sluttet den å fungere..,(under en del feil windowsavsluttniger, ut med støpselet o.l) skjermen ble helt svart.. virket ikke som der var kontakt i det hele tatt.. anyway.. jeg sette mach64 kortet i en annen maskin.. her hadde jeg et annet skjermkort som jeg brukte i oppstarten.. jeg startet opp og oprativsystemet (xp) fant driveren til denne mach64.. jeg plugget ut fra det andre skjermkortet og sett den i mach64-kortet, uten å restarte. Dette funket ikke.. men der var tegn til liv.. (en hvit understrek i det ene hjørnet..)

Så prøvde jeg å restarte.. dette funket slik som det skulle.. hele oppstarten gjikk bra.. helt til skjermbilde til windows kom opp. DA klikket skjermen ut? jeg har endel tanker om hva problemet kan være:

-kan det ha noe med at skjermkortet trenger drivere for å fungere i det hele tatt..? og siden det ikke er et innebygd kort, så må jeg installere driverne manuelt? ved hjelpe at en diskett eller no?

..og grunnen til at det klikker ut i XP er at det ikke opfyllerer kravene til Skjerm i XP? selv om jeg ikke helt skjønner det? fordi jeg har sett alle minimumsverider på skjerminnstilligene til mach64-kortet i XP.. anyway? komentarer eller evetuelle løsninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eventuell løsning: kjøp nytt skjermkort. Husker jeg hadde Mach64 CT, 2MB i min gamle P133 Mhz. Men det var jo helt tilbake i 1995/1996. Altså, det er eldgammelt. Hvis du skal bruke windowsxp, så bør du kjøpe et skjermkort som støtter flere funksjoner

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...