Gå til innhold

Hjelp til og finne Rå pc, med 4 skjermer.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Han kan vente, men ikke veldig instillt på det siden pcn han har nå fryser et par ganger om dagen, og når du speller om litt summer så er det rimlig surt....

 

AlienX ellerno het en pc for noen år siden som kom med ferdig vannkjøling og var tilnærmet lydløs(kan hende jeg husker feil) Finnes det noe sånt noe. Er det mulig og kjøre 4 skjermer om man har 2x pciE skjermkort?

Er det alienware du tenker på?

 

Det du tenker på med 4 skjermer er vell å bruke 2*pci-e skjermkort med et hovedkort som støtter sli. Men du velger å ikke kjøre de i sli-modus, stemmer det?

Lenke til kommentar

Har hørt at mac er meget stabilet, så hva med 2 30" skjermer med 2560 x 1600 i oppløsning - Det skulle gi stort nok skjermareal, samt oppløsning nok.

 

30" skjerm

 

Og en power mac satt opp med 1024 minne 6800 ultra og 160 GB disk-Power Mac kr 23 600,-

 

Vel hele herigheten kommer da på kr 78 820,-, men går da utfra at stabilitene skulle være på topp.

Endret av Osse
Lenke til kommentar
Har hørt at mac er meget stabilet, så hva med 2 30" skjermer med 2560 x 1600 i oppløsning - Det skulle gi stort nok skjermareal, samt oppløsning nok.

 

30" skjerm

 

Og en power mac satt opp med 1024 minne 6800 ultra og 160 GB disk-Power Mac kr 23 600,-

 

Vel hele herigheten kommer da på kr 78 820,-, men går da utfra at stabilitene skulle være på topp.

tar jeg ikke helt feil så bruker en 30" begge dvi utgangene på skjermkortet så 2x30"ere går nok ikke på en mac...

Lenke til kommentar

NOK 26.990,00

(NOK 21.592,00 ekskl. mva.)

 

Sendes vanligvis innen: 24 timer

 

Gratis levering

 

30-inch (29.7-inch viewable)

2560 x 1600 optimal resolution

16.7 million colors

DVI Display Connector

2 port USB 2.0 Hub

2 FireWire 400 ports

 

VESA mount compatible

 

Krever NVIDIA GeForce 6800 GT- eller Ultra DDL-kort

Lenke til kommentar

Den enkleste og beste løsningen som hittil har blitt foreslått er, etter min mening, et SLI-oppsett med to skjermkort som kjøres separat (altså ikke i SLI-modus). Et eksempel på skjermkort som kan brukes til dette er denne pakken. Jeg er ikke sikker på dette, men så lenge SLI-modus er avslått tror jeg at det skal funke å kjøre to ATI-skjermkort også, for eksempel to av disse.

 

Resten av maskinen er ganske rett frem: Et bra SLI-hovedkort fra ASUS, MSI eller DFI, en GB eller to med DDR-RAM av høy kvalitet, en eller flere raske harddisker osv.

 

Nå er nForce4 SLI Intel Edition også på vei, så hvis man liker Intel best har man snart muligheten til å kjøre SLI også på denne plattformen.

Lenke til kommentar

Dell Precision 670, som Magnet anbefaler, er en meget bra, stabil og stille PC, selv med 2x15000rpm SCSI harddisker or 2xXeon 3,2Ghz. Jeg var veldig redd for at kollegene mine skulle kaste meg ut av rommet hvis den bråkte for mye, men nå er det slik at det er andre, mindre kraftige PCer som bråker mye mer en PCen min (jeg bruker den til programutvikling hvis noen er interessert). Så Dell kan dette med å lage stille PCer.

 

Denne kan bestilles med nVidia Quadro NVS 400, som støtter inntil 4 skjermer ifølge nVidia. Det jeg ikke skjønner er hvorfor det står "kun med analoge kabler" hos Dell, men det kan du sikkert få vite hvis du ringer Dell. Jeg bruker i hvert fall analog tilkobling fra mit NVS280-kort til UltraSharp 1905 gjennom en KVM-switch og er 100% fornøyd med skarpheten og kvaliteten.

 

Eneste her er at kabinettet er meget stort og tungt (15 cm høyere og 7 cm bredere enn min forrige Dell - en 3 år gammel Optiplex), men dette kan skyldes bl. a. lydisolasjon.

Lenke til kommentar
Den enkleste og beste løsningen som hittil har blitt foreslått er, etter min mening, et SLI-oppsett med to skjermkort som kjøres separat (altså ikke i SLI-modus). Et eksempel på skjermkort som kan brukes til dette er denne pakken. Jeg er ikke sikker på dette, men så lenge SLI-modus er avslått tror jeg at det skal funke å kjøre to ATI-skjermkort også, for eksempel to av disse.

 

Resten av maskinen er ganske rett frem: Et bra SLI-hovedkort fra ASUS, MSI eller DFI, en GB eller to med DDR-RAM av høy kvalitet, en eller flere raske harddisker osv.

 

Nå er nForce4 SLI Intel Edition også på vei, så hvis man liker Intel best har man snart muligheten til å kjøre SLI også på denne plattformen.

Helt enig! Dette virker som det absolutt fornuftige å gjøre! Anbefaler 2 stk pci-e skjermkort på et sli hovedkort uten sli enablet :)

Lenke til kommentar

Det er ingen tvil om at hvis det går å disable SLI-funksjonen og kjøre 4 skjermer på de to kortene så er det den beste løsningen. For da vil du få god grafikkytelse samtidig. Ikke at det trengs, men hvis et lite Matrox kort skal drive fire 21"-skjermer så kan det være en utfordring i seg selv ytelsesmessig.

Windows XP har faktisk et lite krav til grafisk ytelse også.

 

CPU:

Når det gjelder selve maskinen vil jeg tro at et form for system hvor det er flere kjerner av et slag er gunstig. Om det er snakk om dual core eller dual cpu, så ihvertfall noe som kan gjøre flere ting samtidig. Dette vil minske risikoen for at noe går sakte underveis i de 16 brettene(16 brett samtidig :omg: ).

 

RAM:

2GB. Hverken mer eller mindre. Jeg tviler på at han kommer til å overstige 1GB. Disse spillene foregår vel i nettlesere og det er jo ikke verdens største operasjoner. Men med tanke på at budsjettet lyder såpass mye og det faktum at det er greit å være på den sikre siden så tror jeg 2GB er tingen.

 

harddisk:

Det er vel liten tvil om at i et sånt system hvor ytelse tydeligvis er høyt prioritert så er en rask systemdisk å foretrekke. Jeg skal ikke utelukke SCSI, men tenker at det kanskje blir litt for bråkete. Og kanskje det er bedre med en 74GB raptor.

Her har jeg forsåvidt et spørsmål:

  • Trenger han noe lagringsplass?

Hvis ikke så vil det vel faktisk holde med den plassen man får på raptoren.

 

I tillegg tenker jeg at med et sånt budsjett så er vel en redundant PSU noe å tenke på. Lite trolig at man får bruk for det, men som nevnt så er det snakk om mye penger man spiller om og hvis du sitter med fullt hus så er det kjedelig hvis det skjer noe med PSU'en. En relativt billig forsikring.

Endret av kennethdammyr
Lenke til kommentar

Takk for alle svar.

 

Hvis man da ikke går for en ferdig satt sammen maskin, hvilke skritt bør man ta for å få den så stillegående som mulig? Vil det være stor forskjell i støynivå om man går for 2x G¤ 6800 pciE kontra 1 matrox parhelia f.eks?

 

Setter pris på om noen tar seg tid til å sette opp noen komponentanbefalinger for de andre potensielle støykildene også.

Lenke til kommentar

Det er ingen tvil om at to GeForce kort bråker mer.

 

Når det er sagt er det en rekke ting man kan gjøre for å minimere støyen. Og jeg ser vannkjøling som en selvfølge sådan. Det er faktisk mulig å kjøre et støysvakt vannkjølingsystem som kjøler mye. Det er bare snakk om å ha et godt et(stor radiator, gode blokker etc).

Viftene(120mm) kan kjøres på 7 eller 5 volt og vil sådan være stillegående.

En litt kreativ sammensetning av flere radiatorer etc er vel muligens også en mulighet. Er ingen ekspert på vannkjøling selv så skal ikke si for sikkert men.

 

Ellers er det bare å erstatte alle vifter med andre løsninger. Om det er vannkjøling eller passiv kjøling.

 

Mener å huske at det var en skjermkortprodusent som hadde laget en "Dual skjermkort SLI vannkjøling sett". Eller har jeg drømt... :hmm:

 

PS: En neste arbeidsdag serviceløsning som Dell har er ikke dumt, men jeg er personlig litt fan av selvbygging og vil ikke kommentere det noe serlig.

Endret av kennethdammyr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...