Gå til innhold

Hjelp til og finne Rå pc, med 4 skjermer.


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en venn som trenger følgende:

 

4 skjermer (absolutt krav), han har 2 21" lcd skjermer fra før, er muligheten for 4 skjermer som er cluet, ikke og finne 2 skjermer til, det klarer man selv ;)

kraftig, dønn stabil, og veldig stille helst lydløs.

mye lagrings plass

 

budsjett 50 000kr (uten skjermer) , dette er ikke nok en urealistisk post, men en seriøst post.

 

Har tenkt kanskje det finnes noen proffe grafikk maskiner ellerno som passer specc, men har ikke funnet noe. Har noen noen forslag?

Endret av Pin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm. Dette virker som en spennende tråd. Er litt sent nå, men skal se på det i morgen. Ellers så vil jeg anbefalle flerskjermguiden til Schmelck i skjermkategorien.

 

EDIT: Husker forresten jeg så en TV-reportasje om en fyr som spilte sånn onlinepoker, det virket som seriøse greier. Tror deg jeg :thumbup:

Endret av kennethdammyr
Lenke til kommentar

Betroz: tror ikke det er et alternativ, borda blir fort veldig små og han ba spesefikt om og få 4 skjermer, derfor jeg lurte på om det fantes noen proffe opsett som kan kjøpes ferdig oppsatt f eks. Han har 2x NEC 20,1" LCD MultiSync 2080UX+BK nå, og blir vel og kjøpe 2 til av disse når ny pcn kommer.

Endret av Pin
Lenke til kommentar

Som sagt, budsjettet er på 50k for kassa, han vil ha det beste, så han slipper og oppgradere på lenge. Den skal være dønn stabil og helst helt lydløs. Tror han er villig til og legge in de penga det koster for og få et bra gfx kort. Men pgr av stabilitet og lyd, så lurte jeg på om ikke en ferdig pc kanskje var tingen, noen som vet om noen som leverer noe med disse speccsa?

Lenke til kommentar

Pin jeg kan fortelle deg av erfaring at kraftige PC'er er vanskelig å få uten støy. Vannkjøling er selvfølgelig en mulighet istedenfor å ha mange bråkete vifter, men har man en prosessor og skjermkort som produserer mye varme, så vil du nok trenge vifter på radiatoren som bråker mye når de kjører på full guffe.

 

Så han fyren som skal kjøpe PC må nok inngå ett kompromiss her. Trenger han den PC'n nå snarest? Hvis han kan vente noen uker, så burde han kjøpe den kommende dual core prosessoren, Pentium Extreme Edition 840. Den kan ikke måle seg med AMD sin Athlon64 i 3D spill, men til poker så vil den holde lenge. Bra ytelse i multitasking er nok noe han burde tenke over, og det leverer Intel her. Også 2GB RAM da + annet stæsj.

Lenke til kommentar

Hmm jeg beklager mitt noe useriøse innspill (som med rette ser ut til å ha blitt slettet av mod), men det var basert på min svært sviktende innsikt i hva nettpoker på høyt nivå egentlig dreier seg om - jeg misoppfattet ditt svar vedrørende bruksområdet, og tolket det som en sarkastisk bemerkning. Beklager, og lykke til. :thumbup:

Lenke til kommentar

Han kan vente, men ikke veldig instillt på det siden pcn han har nå fryser et par ganger om dagen, og når du speller om litt summer så er det rimlig surt....

 

AlienX ellerno het en pc for noen år siden som kom med ferdig vannkjøling og var tilnærmet lydløs(kan hende jeg husker feil) Finnes det noe sånt noe. Er det mulig og kjøre 4 skjermer om man har 2x pciE skjermkort?

Lenke til kommentar

Hva med å kjøpe et Nforce4 SLI kort? Så kjøper du med to skjermkort som begge har to stk DVI-koblinger. Hvis du velger å deaktivere SLI-funksjonen, vil (slik jeg har forstått det) begge utgangene på begge kortene være aktivert. MAO, du trenger et PCI-E hovedkort med to PCI-E x16 kortplasser, hvor du plasserer to skjermkort, uten å kjøre disse i SLI-modus.

 

I så fall kan du få dette for mye billigere enn 50 000,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...