colt Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Jeg fant ut at HD vifta mi tikket fælt i dag og lurte på hva som må til for at vifta skal få endel leve timer til. takker for alle svar på forhånd. Lenke til kommentar
StepOw Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Vell, ta den ut. Støvsuge den eller liknende. Hvis den lagger tikkelyd kan det rett å slett komme av at noe er løst eller ligger litt feil, så rist å trykk litt her å der å se om d blir bedre Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Du kan prøve å smøre opp akslingen som går fra selve vifta og inn til "motoren", jeg bruker slik våpenolje, mener den er til å smøre opp kammer til pistol, tønna osv till revolver osv... funker fint! Lenke til kommentar
oyvjak Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 PSU vifta mi lager også en slik lyd, men den går bort etterhvert. Er bare når jeg starter maskinen. Tror det er selve vifta som sitter litt løst på motoren, eller kanskje lageret begynner å si takk for seg. Er vel egentlig på tide å bytte ut den PSUen uansett. Lenke til kommentar
LYStGASS Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 (endret) Symaskinolje/våpenolje er perferkt Bare ikke prøv å smør imellom skjøtene til lageret på vifta..hvis du kan rikke den horisontalt, har kulelagrene/børstene blitt slitt ned, og den bråker mer pga sluring. Tikkelyder (spesielt i oppstart) kan forøvrig tyde på slitte eller løse lese/skrivehoder i harddisken. Endret 14. april 2005 av LYStGASS Lenke til kommentar
oyvjak Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Symaskinolje/våpenolje er perferkt Bare ikke prøv å smør imellom skjøtene til lageret på vifta..hvis du kan rikke den horisontalt, har kulelagrene/børstene blitt slitt ned, og den bråker mer pga sluring. Tikkelyder (spesielt i oppstart) kan forøvrig tyde på slitte eller løse lese/skrivehoder i harddisken. Lyden kommer fra vifta i PSU. Har sjekket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå