Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Jeg Blir GAL! Pc'n stopper opp i 6-7sek av gangen

Anbefalte innlegg

Problemet begynner å gå meg på nervene.. 1 gang sånn ca hvert 6-7minutt stopper pc'n totalt opp i 6-7 sekunder. i de sekundene den stopper opp, får man ikke gjort noe med hverken mus eller tastatur.. Spiller man spill, henger bilde og lyd seg opp, for så og virke perfekt igjen de neste 6-7minuttene.. Jeg skjønner rett og slett ikke hva det kan være.. trodde problemet kunne være for høy temp, men den er helt normal. Har også prøvd annet skjermkort, og utallige bios instillinger.. Pc'n er 4måneder gammel og har hatt problemet siden da. Håper noen her skal greie å svare meg på problemet, eller har hatt samme problemet selv.. hvis jeg fikk orden på dette ville jeg blitt kjempeglad..

Mine specs på pc er:

Abit AA8xe hovedkort

P4 775 3.6ghz cpu

Corsair Value S. PC4200 DDR2 1024MB

Chieftec 360w Atx 2.0 psu

Western Digital 200gb s-ata harddisk

Powercolor Raedon x800 pro skjermkort..

Håper på gode svar..

Mvh

Erik

Endret av Ebola2782
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er sikkert ikke det som er problemmet men se om noen av programmene du kjører i bakgrunnen henger seg...

Jeg hadde problemmer en stund med at maskinen var treg, det viste seg at det var et program som lå å hengte seg i bakgrunnen.... og gjorde slik at cpuen lå på 100%.

Endret av Ming Lee
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Når jeg går inn i loggen, så får jeg opp periodiske feil på i8042prt. når jeg åpner denne står det: Overflyt i ringbufferen som lagrer inndata for musen (bufferstørrelsen kan konfigureres i egenskaper for PS/2-mus i Enhetsbehandling).

Hva skal egentlig bufferstørrelsen være??

Erik

Lenke til kommentar
Når jeg går inn i loggen, så får jeg opp periodiske feil på i8042prt. når jeg åpner denne står det: Overflyt i ringbufferen som lagrer inndata for musen (bufferstørrelsen kan konfigureres i egenskaper for PS/2-mus i Enhetsbehandling).

Hva skal egentlig bufferstørrelsen være??

Erik

Hvilken mustype(optisk?) og på hvilken verdi står musen på nå ?

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Mulig at du ha noen feil systemfilene dine, prøv denne kommandoen: start->kjør->sfc /scannow Etter en kort stund får du beskjed om å sette inn Windows CDen din, denne kommandoen validerer systemfilene dine.

PS: du får ikke beskjed om hva den har funnet eller gjort med filene, den bare avslutter seg selv når den ferdig. Dette er helt NORMALT :thumbup: So don't panic..

EDIT: leifer..

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...