merl1n Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Heisann! Begynner å bli litt svett av de høye telefonregningene fra NetCom, så jeg har bestilt nytt Chess abonnement, og har planer om en ny telefon uten binding til mellom 1500 og 2500 kroner. Grunnen til at jeg begynte å tenke på nytt abonnement og telefon var etter at jeg kjøpte en k700i gjennom NetCom og bandt meg for 12 nye måneder. Denne telefonen hadde jeg utrolig mye tull med, og etter 3 ganger på service har jeg fått hevet kjøpet og velger også å bytte abonnement. Hadde tidligere en Samsung E700 og var i grunnen godt fornøyd med den. Det som irriterte meg aller mest med k700i var de utrolig laggy menyene, det vil jeg for enhver pris unngå, og SE er ikke noe tema i det hele tatt, PUNKTUM. (Jada, jeg var sikkert bare uheldig). Har fått en Nokia 6310i på jobben og er overrasket over hvor god den telefonen er. Grunnen til at jeg nevner det er fordi jeg svinger meg veldig mot Nokia om dagen, selvom jeg har vært litt motstander av de i en periode. Har også lest i flere av testene at menyene er lagg-frie og at de er gode å skrive SMS med. De jeg har tittet mest på er 6230 og 7260. De er begge telefoner jeg synes ser stilige ut, og det er synes jeg er litt viktig. Fint med en OK skjerm (trenger ikke akkurat være S700i på det området) og en god meny. Sånn i utgangspunktet er det vel egentlig de to det står mellom, hvis ingen av dere har noen andre gode forslag som dere tror passer meg bra ut i fra det jeg har skrevet. Legger også med malen og krysser av så godt jeg kan på den. På forhånd, takk Funksjoner: -Kalender: (Ja/nei)- Nevn også hvor utdypende den bør være (Enkel/profesjonell). -MMS: (Ja). -GPRS: (Ja). -EDGE: (Ja? Men jeg klarer meg uten nå da) -WAP:(Ja). -Kalkulator: (Ja). -JAVA:(Ja). -Email klient:(nei). -Spill:(Det bestemmer ikke hvilken mobil jeg velger). Form: -Vanlig -Vekt: .. -Antenne: Integrert -"Støt/sprut/støv-sikker": (nei). Skjerm: Farge-/ikke fargeskjerm. -Ikke noe særlig mindre en 65000 farger. -IKKE dårligere skjerm en 5140 -Touchscreen: (nei). Pris: Jeg har mellom 1500 og 2500 kroner til rådighet. Med abonnementsbinding): (nei) Diverse: -Merke: (Heller litt mot Nokia og heller veldig vekk fra SE). -Kamera: (Ja). -Videokamera: (næh.. ikke noe must akkurat). -Symbian: (nei). -Triband: (Har ikke tenkt meg til USA men). -Infrarød port:(Holder vel med blåtann?). -Blåtann (Bluetooth):(Ja). -Minne: (Greit å kunne ha noen meldinger og kontakter inne da. -Minnekort?:(Kjekt å ha, er vel ikke nødvendigvis noe must). -Polyfoniske ringetoner:(Vil ikke la ringetoner bestemme) -MP3: (Hadde vært fint da). -Radio:(Veldig kjekt å ha, ikke noe must). -3g(UMTS): (nei). -Wlan: (nei). -Batterilevetid: Pleier å ha mulighet til å lade nesten hver natt. Greit å kunne skippe ladingen en gang i blandt da. -Sånn i utgangspunktet bruker jeg telefonen til å sende SMS og ringe med. Men når man først skal kjøpe ny telefon er det jo greit at det finnes litt muligheter på den da. At det faktisk er mulig å gjøre litt mer en bare det. Er også interessert i at det ikke skal se ut som jeg har kjøpt den på Brio. Lenke til kommentar
kvakkster Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Samsung D500 burde passe for deg, men er nok litt for dyr i din prisklasse. Så hvis du kan legge til 600 kr til, så passer den for deg, men dog ikke nokia da Lenke til kommentar
tomsjoe Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Nokia 6230i kommer straks i butikkene. Hvis du legger til 400-500,- til så har du nok det du ser etter kanskje. Lenke til kommentar
merl1n Skrevet 13. april 2005 Forfatter Del Skrevet 13. april 2005 Hadde egentlig bestemt meg for D500 jeg, men etter å ha prøvd den litt endret jeg mening. Sikkert en ok telefon det, men har som sagt peilet mer over mot Nokia av en eller annen grunn 6230i høres slett ikke dumt ut. Hva blir forskjellen på denne og 6230? Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 6230i har mye høyere oppøsning. (208x208 mot 6230s 128x128) 6230i har 1,3 megapikslers kamera, 6230 har VGA. (0,3 megapiksler) 6230i får sannsynligvis en bedre "bekrefte"tast i midten. Flere forskjeller? Husker ikke akkurat nå. Lenke til kommentar
merl1n Skrevet 13. april 2005 Forfatter Del Skrevet 13. april 2005 Ser det står at den straks kommer i butikkene. Er det satt noen dato eller? 6230i altså. Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Jeg mener å ha hørt at det er i mai en eller annen gang at den kommer! Lenke til kommentar
joachimnor Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Hei dere, jeg har hørt at nokia 6230i kommer ut i løpet av neste uke. Ser jo veldig bra ut da, lurer på om jeg skal ha den selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå