834HF42F242 Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Når du skriver all koden sjøl er DW unødvendig. Du verden hvor mye enklere det er sammen med DW. Sett at du kan bruke programmet for det det er verdt da. Mange sider, mye og holde styr på. Riktig bruk av css osv... Mye enklere sammen med DW. DW gjør foreksempel CSS drømmende enkelt. Og hele veien har du oversikten. Foreksempel kan du se om kodene validerer... Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Når du skriver all koden sjøl er DW unødvendig. Du verden hvor mye enklere det er sammen med DW. Sett at du kan bruke programmet for det det er verdt da. Mange sider, mye og holde styr på. Riktig bruk av css osv... Mye enklere sammen med DW. DW gjør foreksempel CSS drømmende enkelt. Og hele veien har du oversikten. Foreksempel kan du se om kodene validerer... Er fleire program som har en del av den funksjonaliteten du nevner - som er gratis Ikkje spør meg om eksempel - eg kan ikkje navn, berre veit det finst. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Jeg driver veldig mye med html og mer avanserte språk, og til dags dato har jeg ikke sett et program med mer funksjonaliteter enn DW. Programmet gir deg ikke bare html men følgende: ColdFusion PHP ASP JavaScript ASP VBScript ASP.NET C# ASP.NET VBScript JSP I tillegg kan man velge mange forskjellige doctypes. Man kan kode med vanlig html eller med xhtml. Det finnes ingen grenser for hva man kan gjøre med dette programmet. Derfor er det også forståelig at det koster penger. Nevn et gratisprogram som har et tilsvarende kodebibliotek... Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Når du skriver all koden sjøl er DW unødvendig. Du verden hvor mye enklere det er sammen med DW. Sett at du kan bruke programmet for det det er verdt da. Mange sider, mye og holde styr på. Riktig bruk av css osv... Mye enklere sammen med DW. DW gjør foreksempel CSS drømmende enkelt. Og hele veien har du oversikten. Foreksempel kan du se om kodene validerer... Er fleire program som har en del av den funksjonaliteten du nevner - som er gratis Ikkje spør meg om eksempel - eg kan ikkje navn, berre veit det finst. HTML-kit er et ganske bra gratis kodings program Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Når du skriver all koden sjøl er DW unødvendig. Du verden hvor mye enklere det er sammen med DW. Sett at du kan bruke programmet for det det er verdt da. Mange sider, mye og holde styr på. Riktig bruk av css osv... Mye enklere sammen med DW. DW gjør foreksempel CSS drømmende enkelt. Og hele veien har du oversikten. Foreksempel kan du se om kodene validerer... Er fleire program som har en del av den funksjonaliteten du nevner - som er gratis Ikkje spør meg om eksempel - eg kan ikkje navn, berre veit det finst. HTML-kit er et ganske bra gratis kodings program HTML-Kit har jeg allerede nevnt. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Når du skriver all koden sjøl er DW unødvendig. Du verden hvor mye enklere det er sammen med DW. Sett at du kan bruke programmet for det det er verdt da. Mange sider, mye og holde styr på. Riktig bruk av css osv... Mye enklere sammen med DW. DW gjør foreksempel CSS drømmende enkelt. Og hele veien har du oversikten. Foreksempel kan du se om kodene validerer... Er fleire program som har en del av den funksjonaliteten du nevner - som er gratis Ikkje spør meg om eksempel - eg kan ikkje navn, berre veit det finst. HTML-kit er et ganske bra gratis kodings program HTML-Kit har jeg allerede nevnt. Oh såg jeg ikke Men uansett er det et bra gratis program Lenke til kommentar
magikern Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 VIM og den blir enda bedre med en vimrc fil noe alla dette: set runtimepath=~/.vim,/etc/vim,/usr/share/vim/vimfiles,/usr/share/vim/addons,/usr/share/vim/vim63,/usr/share/vim/vimfiles,/usr/share/vim/addons/after,~/.vim/after set nocompatible set backspace=indent,eol,start set autoindent set textwidth=0 set nobackup set viminfo='20,\"50 set history=50 set ruler set suffixes=.bak,~,.swp,.o,.info,.aux,.log,.dvi,.bbl,.blg,.brf,.cb,.ind,.idx,.ilg,.inx,.out,.toc if &term =~ "xterm-debian" || &term =~ "xterm-xfree86" set t_Co=16 set t_Sf=^[[3%dm set t_Sb=^[[4%dm endif vnoremap p <Esc>:let current_reg = @"<CR>gvdi<C-R>=current_reg<CR><Esc> syntax on set background=dark if has("autocmd") filetype plugin on endif " has ("autocmd") augroup filetype au BufRead reportbug.* set ft=mail au BufRead reportbug-* set ft=mail augroup END try if filereadable('/etc/papersize') let s:papersize = matchstr(system('/bin/cat /etc/papersize'), '\p*') if strlen(s:papersize) let &printoptions = "paper:" . s:papersize endif unlet! s:papersize endif catch /E145/ endtry if filereadable("/etc/vim/vimrc.local") source /etc/vim/vimrc.local endif Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Bluefish "Bluefish is a powerful editor for experienced web designers and programmers. Bluefish supports many programming and markup languages, but it focuses on editing dynamic and interactive websites. See features for an extensive overview, take a look at the screenshots, or download it right away. Bluefish is an open source development project, released under the GPL licence. Bluefish runs on most (all?) POSIX compatible operating systems including Linux, FreeBSD, MacOS-X, OpenBSD, Solaris and Tru64." http://bluefish.openoffice.nl/ Lenke til kommentar
harrir Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Grunnen til at jeg buker Dreamweaver er at den har veldig mange greie frunksjoner og fordi jeg får det av skole :!: Men det som er greiest med den er ftp-saken. og er den egentlige grunnen til at jeg bruker det. Har noen av de editorene over den samme ftp mulighetene og DW? Lenke til kommentar
Arcus Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Er litt glad i Alleycode. Gratis program. Text Toolbar... The Text Toolbar displays common text utilities including useful tools such as Print, Search, Search Replace, Directory Window and Turf Mode access . HTML Toolbar... The main HTML Toolbar gives you quick functionality control such as Synchro View, Browser Preview, Directory (Assignments) View, FTP access, Search and Replace and Preferences while the tabbed toolbar covers Common HTML tags, Optimizer, Properties, Image insert, Fonts selection, Anchor dialog, Tables Wizard , Forms tags, CSS Wizard and PHP samples and statements. Library and Directory window ... Complete Click'n'Insert HTML3.2, HTML4.1, CSS1-2 and PHP function library. Directory folder and "Assignment" organizer for quick access to works in progress. Optionally combine with "Reload Open Documents" for quick start. Standard Windows functions such as cut, copy, paste, undo, redo, select all, clear all and wordwrap. Standard Windows and Alleycode keyboard shortcuts. Syntax Highlighting...Customizable syntax highlighting for HTML, XML and PHP. Multiple window display. Open and or work on several pages at the same time. Turf View... unusual real estate view of your project. Convenient if you a have a small screen. Turf gives you complete "right click"control over Alleycode. Synchro View... See live results with new, saved or unsaved documents. Synchro view displays two way synchronized code/design location (highlight code for design reciprocal or vice versa). Huge time saver for searching large files. Quick Edit... Right click enabled HTML tags for fast wizard supported updates. Covers all essential tags CSS wizard make styling a breeze. Create and maintain internal or external style sheets. CSS1 and CSS2 compliant. Table wizard... Makes it easy to create simple or complex tables. Includes background image, background color and border color options. Optimizer wizard... Intuitive meta content preparation for search engine spiders. Properties wizard... Background color and image, text and link color, margin spacing and document encoding. Preview in default browser. Optionally displays with IE, Netscape or Opera. Assignments... Easy access to active projects. Combine with "Display Directory Window" on startup in "Preferences" for one click access. Color picker... Inserts color in hexadecimal value. Anchor wizard... Link to other documents, email addresses or remote URLs. Image insert with preview... Alleycode has the ability to distinguish between new or saved (as well as modified) documents and creates a system path accordingly. Font wizard... HTML3.2 - 4.0 . Special character display...Click'n'Insert. Comprehensive frameset construction. Click'n'Insert Ordered and Unordered lists.. Add lines as needed. Ready made interactive forms... Click'n'Insert into your document and/or customize as needed. Form bar includes quick tags insert for all standard form layout (custom). Simple and functional PHP scripts to make your Web site interactive. Common PHP statements at the click of a button. Search and find feature. Full search and replace. FTP access... Optionally program your favorite FTP client to open with one click! Print your full page or print a selected portion of your open document only. Convert complete HTML document to upper/lower case HTML tags. Convert all text to upper/lower case. Convert selected text to upper/lower case. Comprehensive Help files includes our "Quick Start Tutorial". We'll show you how to build a (good) Web site in no time with clean HTML and CSS code. Lenke til kommentar
harrir Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 hmmm..det så ikke så dumt ut...skal sjekke ut det! Lenke til kommentar
-morten Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Amaya fra W3C er også noe. Er lenge siden jeg prøvde den, men den har WYSIWYG og støtter masse sære greier som MathML osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå