Osse Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 (endret) Hei Dere i HW Nå er det jo kommet en ny æra når det gjelder skjermkort, radeon 9800 er blitt lowend. Disse gamle travere er rimlig enkle å få tilnærmet lydløse. Det som bekymrer meg og mange er hvordan holde støynivået i sjakk, se bare på antall innlegg vedrørende støysvake system. En cpu, psu og kabinettvifter er rimelig enkle å få tilnærmet lydløse. Greier vi å få et 6600 gt, X800++ 6800++ tilnærmet lydløse med andre kjøleløsninger en de standard løsninger som leveres med. Hva med en gpu kjøler roundup. Med fokus både på støy og overklokkingsmuligheter. "krysser fingre" Endret 12. april 2005 av Osse Lenke til kommentar
audhage Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Det hadde gjort seg. Så håper det blir noe av. Mvh Audun Hagen Lenke til kommentar
Clutch Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Bra forslag! Sitter selv "på gjerdet" angående ny kjøleløsning på mitt x800 pro vivo. Tenker da spesielt på støynivået de ulike kjølerne har. Mvh Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Det er bare å lese litt rundt omkring. Jeg stoler ikke så veldig på hardware.no når det gjelder støynivå likevel. Zalmans kjølere er bra. Jeg vil anbefale VF700, selv om jeg ikke har testet den selv. Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 utrolig bra forslag. Håper dette blir gjort noe med Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Støttes. Testen bør vektlegge : Støy. Design. Effektivitet under normalt og overklokket tilstand. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 12. april 2005 Forfatter Del Skrevet 12. april 2005 (endret) EasyRaider Skrevet 12/04/2005 : 23:24 Det er bare å lese litt rundt omkring. Jeg stoler ikke så veldig på hardware.no når det gjelder støynivå likevel. Zalmans kjølere er bra. Jeg vil anbefale VF700, selv om jeg ikke har testet den selv. Nå, jeg stoler da bra på hørselen til en del testere, og stoler da like mye på HW sine ører som jeg gjør på andre teststeder, fordelen med at det blir testet her er da at en kanskje for engodel foruminnlegg fra folk som har disse kjølerne. Endret 12. april 2005 av Osse Lenke til kommentar
cyberho Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Det er bare å lese litt rundt omkring. Jeg stoler ikke så veldig på hardware.no når det gjelder støynivå likevel. Zalmans kjølere er bra. Jeg vil anbefale VF700, selv om jeg ikke har testet den selv. er vel bedre å høre det fra folk på hw.no enn dem som selger produktet. Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Det er da ikke noe problem å finne tilnærmet lydløse kjøleløsninger på de mer moderne skjermkortene. Har selv en Artic Cooling VGA silencer på mitt X800XTpe, og ved hjelp av mulighetene til å justere viftehastigheter i ATI tools er vifta helt av og slår seg ikke inn før temperaturen kommer over 40°C og øker hastigheten hakkvis derfra. Om vinteren går den ikke i det hele tatt, når det blir varmere på sommeren går den på ca 25%. Hvis man spiller blir kortet selvfølgelig varmere og vifta går fortere rundt, men den går stort sett aldri over 50% og bråker aldri mer enn strømforsyningsvifta som er den delen som bråker mest i mitt system for tiden. Og det eksisterer vel en hel rekke andre alternativer enn dette, bl.a vannkjøling. Det var mine erfaringer. Men hadde også satt pris på om noen skrev en artikkel hvor man testet ut løsningene og sa noe om fordeler og bakdeler ved de forskjellige løsningene, og hvordan man eventuelt setter dem opp og installeres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå