Gå til innhold

Automatisk omgjøring av sitater er irriterende

Anbefalte innlegg

Når jeg skriver

[QUOTE=The Wheel of Time, Book 4, 3 Kapittel]...[/QUOTE]

, vil automatisk det første kommaet gjøres om til en krøllalfa. Hvertfall skjer det i f.eks. dette innlegget:

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=3994175

Jeg vet at "dere ikke fikser småfeil, siden det snart kommer en oppdatert versjon av forumet" (snart = 2007 ?), men tenkte det var greit å si fra.

En annen ting er at det er enda en orddelingsfeil i tillegg til den jeg nevnte i min forrige post som ble stengt, nemlig "Emne tittel" når man lager en ny tråd.

Jeg er trøtt, så jeg skriver nok mye feil selv nå, men det er vel kjekt å si far om feil, så dere slipper å rote det til med masse småforandringer i det nye forumet, right? Håper det kommer snart, for det begynner å bli en goood stund siden det ble tilgjengelig på nett, om jeg ikke tar feil?

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Det er ikkje meininga å bruke QUOTE-funksjonen slik som det der. Den er meint til å sitere andre, men eg kan ikkje skjønne kvifor systemet ikkje berre legger inn ein @ direkte, istaden for å legge inn eit komma, og gjere det om til @ i etterkant.

2. Neste versjon av forumet er Like Rundt Hjørnet. ;)

Lenke til kommentar

QUOTE (kilogram @ 13/04/2005 : 09:00)
#Det er ikkje meininga å bruke QUOTE-funksjonen slik som det der.

#Eg kan ikkje skjønne kvifor systemet ikkje berre legger inn ein @ direkte, istaden for å legge inn eit komma, og gjere det om til @ i etterkant.

#Så hvilken tag skal jeg bruke når jeg f.eks. siterer andre nettsteder, bøker, andre personer, osv.? Jeg trodde vitterlig 'quote' betød 'sitat' :huh:

#Og at det attpåtil endrer det tilbake når man skal redigere, så man ikke kan fikse det manuelt heller.

Lenke til kommentar

Kan du ikke bare benytte &_#44; til dette? Bermerk at underlinen må fjernes.

[QUOTE=The Lord of The Rings&_#44; The Fellowship of the Ring&_#44; The Shadow of the Past]
All we have to decide is what to do with the time that is given us.
[/QUOTE]

Da vil ikke det første kommaet bli erstattet av krøllalfa:

QUOTE (The Lord of The Rings, The Fellowship of the Ring, The Shadow of the Past)

All we have to decide is what to do with the time that is given us.
Endret av aadnk
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

QUOTE (Blib @ 13/04/2005 : 17:41)
Eller du kan bare skrive det i [.code] og gi beskjed at det er et sitat? :)

Et meget godt eksempel på feil bruk av HTML.

Hmm... Det ser ikke ut som det jeg vil det skal se ut som... Ai ai ai, der var et annet element som egentlig skal brukes til noe helt annet, men what the... Det ser mye bedre ut! Velger det, jeg!

Men men... Det spiller ingen rolle. Dette forumet er «broken by default» når det gjelder HTML-koding... Så vidt meg bekjent ligger bare sitater i en td med ID «quote», elns. Det at ID brukes er jo sinnsykt i seg selv... Og attpåtil stedenfor å bruke blockquote...

Endret av drange_net
Lenke til kommentar

QUOTE (drange_net @ 02/05/2005 : 15:11)
QUOTE (Blib @ 13/04/2005 : 17:41)
Eller du kan bare skrive det i [.code] og gi beskjed at det er et sitat? :)

Et meget godt eksempel på feil bruk av HTML.

Hmm... Det ser ikke ut som det jeg vil det skal se ut som... Ai ai ai, der var et annet element som egentlig skal brukes til noe helt annet, men what the... Det ser mye bedre ut! Velger det, jeg!

Men men... Det spiller ingen rolle. Dette forumet er «broken by default» når det gjelder HTML-koding... Så vidt meg bekjent ligger bare sitater i en td med ID «quote», elns. Det at ID brukes er jo sinnsykt i seg selv... Og attpåtil stedenfor å bruke blockquote...

Nå er vel ikke [.code] HTML i det hele tatt, så sånn sett har det fryktelig lite med semantikk å gjøre uansett hvordan du vrir og vrenger på det.

At forumet bruker tabeller får så være - det må du nesten ta opp med IPS, som faktisk utvikler IPB ;)

Lenke til kommentar

Hvorfor kan man ikke bare være litt imøtekommende? Her er en bruker som ser et forbedringspotensiale, da er det lite konstruktivt å avfeie det hele som feil bruk av funksjon, eller henge seg opp i at han snakker om vår måte å fortelle forumet hva slags html-kode som skal brukes. Tror faktisk han også forstår at det ikke er hw som programmerer hele forumet fra scratch.

Svar som "Det har jeg ikke tenkt på, men det hadde jo vært fint om man kunne brukt sitatfunksjonen også til sånt. Det er jo tross alt litt rart at et komma blir til krøllalfa" er noe som faktisk imøtekommer en bruker! Er ikke meningen å blande meg inn i en post som dette, men skal gjerne referere flittig til dette innlegget i andre debatter som ligger her under "Tilbakemeldinger til forumet".

Lenke til kommentar

QUOTE (enden @ 03/05/2005 : 07:33)
Nå er vel ikke [.code] HTML i det hele tatt, så sånn sett har det fryktelig lite med semantikk å gjøre uansett hvordan du vrir og vrenger på det.

Det har veldig mye med semantikk å gjøre!

Hadde dette forumet vært korrekt, hadde alle sitatene som ble skrevet i

blitt lagt i en <blockquote> i HTML, slik er det ikke nå. Da hadde også
 blitt lagt i ett eller annet som det var ment for, gjerne <pre>.

Da hadde HTML-elementene blitt brukt til det de var ment for ved at forumet gjorde dette riktig.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...