etindeland Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Jeg har lyst å¨begynne å fotografere litt igjen, men er totalt blank når det gjelder digitale kamera. Har tidligere jobbet litt sammen med en venn som var fotograf, men da mest som idémaker og "øye". Idéene til bilder er mange, men den tekniske innsikten er temmelig skral. Altså trenger jeg et nybegynnerkamera. Ønsker meg noe zoom og det er fint om det i tillegg tåler en vannsprut så jeg kan ta det med i kajakken (vil være et pluss, men ikke noe must). En liten fotobutikk i nabolaget har opphørssalg nå, med følgende kamera til salgs: Olympus Mju 410 2498,- 4mpx, 5x canon Ixus 40 3198,- 4mpx, 3x Canon Ixus 50 3598,- 5mpx, 3x Casio Exilim 100 2998,- 3,2mpx, 2,8x Ricoh Caplio R1V 2898,- 5mpx, 4,8x i 135mm Har søkt litt på nettet for å bli klokere på kameraene, men er egentlig like forvirret (dog muligens på et noe høyere nivå). Noen som har erfaring med noen av disse? Kan noen hjelpe meg med å finne ut hvilket av disse kameraene som kan være ok til mitt bruk? Evt om det er helt andre kamera jeg bør sjekke ut? Er takknemlig for alle innspill! Lenke til kommentar
baremegigjen Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Jeg er ingen ekspert på området, men jeg startet denne tråden i forrige uke. Jeg fikk mitt Nikon Coolpix 5900 i dag, og venter bare på at batteriet skal lades ferdig! Har altså ingen erfaringer med det foreløpig, men dette ble anbefalt både her på forumet og ellers av andre "kyndige" personer jeg har snakket med. Når det gjelder prisene på kameraene du nevner, så synes jeg ikke det var spesielt gode tilbud. Kanskje til å være i butikk, men komplett.no selger alle disse kameraene billigere (med unntak av Ricoh Caplio R1V som de ikke selger). Hvis det ikke er noen spesielle tilbehør som følger med, ville jeg ha sjekket litt andre priser også. Lenke til kommentar
Texas Stovner Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Sjekk ut prisguiden på Akam.no. Der finner du både priser,erfaringer og tester av de forskjellige kameraene. Lenke til kommentar
etindeland Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 Takk skal dere ha! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå