Bisarre Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Har nå prøvd å få liv i min nyoppussede PC, uten hell. Kjøpte Abit KX7-333R + XP1800, og planla og bruke mitt gamle Matrox G400 Max. Alle spec'ene tilsier at dette skulle gå. Den gang ei. Jeg bruker alle mulige av de nyeste driverene. Jeg har tilogmed brukt programvare fra matrox, for å stille inn AGP manuelt. Det eneste jeg opplever, er at: enten blir skjermen sort, med hvit "snø". Eller så kommer det bilde, men maskinen stopper fordi den ikke får svar fra et av programmene under oppstart. Avbryter jeg det programmet, (som er et creative program til lydkortet), så laster maskinen seg ferdig, men henger seg for det minste. Kan noen hjelpe meg med dette? Eller må jeg bite i det sure eplet, og kjøpe nytt skjermkort... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Jeg har ABIT KX7-333, men uten R (Raid?). Chipsettet bør allikevel være det samme. Skjermkortet mitt er Matrox G400 dualhead. Det fungerte fint allerede første gang jeg startet opp maskinen. Tror det er noe annet enn skjermkortet som lager trøbbel for deg. Noe du uansett bør gjøre når du kjøper nytt hovedkort er å formatere hele harddisken ettersom OS'et ditt (Windows?) installerer ting og gjør innstillinger spesielt på grunnlag av hvilket hovedkort du har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå