Gå til innhold

Ny solskinnshistorie; Elkjøp og Spaceworld.


sofarot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har snakk med Spaceworld og de mener at det er sånn at den skal på REPERASJON og jeg kan da ikke vente på at det skal bli fiksa!

 

Dessuten koster det nesten 200,- i bare reise til stvg. så det blir nok ikke flere turer der på en stund...Håper den ikke bli tom for strøm....

Da skal de betale reiseutgifter, og gi deg en reservetelefon. Dette er ikke holdbart. Den har ikke plutselig blitt slik etter en stunds bruk, den har vært slik hele tiden. Hva med å pusse foreldrene dine på dem? De tør kanksje ikke kimse slik med voksne mennesker. Har opplevd det mange ganger selv.

Da skal de betale reiseutgifter, og gi deg en reservetelefon. Dette er ikke holdbart. Den har ikke plutselig blitt slik etter en stunds bruk, den har vært slik hele tiden. Hva med å pusse foreldrene dine på dem? De tør kanksje ikke kimse slik med voksne mennesker. Har opplevd det mange ganger selv.

Foreldra mine eg sure fordi jeg har brukt så mye på reiser... :no:

Da bør du kanskje hvertfall gjøre det, slik at du slipper å bruke enda mer på reiser. Kom også gjerne med klagen din skriftlig, der du forklarer hele problemet på en saklig, høflig måte. Hvis det ikke når gjennom innen rimelig kort tid begynner du å true med TV2 hjelper deg, og/eller aviser. Ikke la truslene være tomme.

Butikken har rett til å reparere varen, se § 29 i fkjl, dersom:

 

- Det skjer uten kostnad og vesentlig ulempe for kjøperen.

- Det skjer innen rimelig tid.

 

Dessuten:

 

- Avhjelpen må skje uten risiko for at kjøperne ikke får dekket sine utlegg av selgeren.

- Selgeren har som hovedregel ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.

- Kjøperen har som hovedregel krav på erstatningsgjenstand når avhjelpen vil føre til at kjøperen må unnvære varen i mer enn en uke.

- Etter avhjelp må salgsgjenstanden være i samsvar med avtalen.

Endret av henrikmain

Det som er typisk elkjøp, spaceworld, expert og alle de andre elektrobutikkene er at de ikke tar ungdommer seriøst. Med en gang du tar med deg en voksen så blir det noe annet med en gang. Da blir du plutselig tatt seriøst.

 

Hadde selv min k700i til reprasjon på elkjøp på Forus i sommer pga. SW-feil, løst deksel, løsna knapper, løsna beskyttelsesdeksel og problemer med lading. Han fyren der inne sa at hvis det tok mer en èn uke skulle jeg få låne telefon, men sannsynligvis tok det 3-4 dager. Etter at 1 uke hadde gått ringte jeg inn til elkjøp og ble satt over til verkstedet. Jeg prøvde flere ganger å få kontakt med dem, men ingen tok telefonen der. De tok den en gang, da hadde de glemt hele telefonen, men nå skulle den sendes til reprasjon. Så gikk det 10-15 dager til. Fortsatt ingen svar fra dem. Så ringte jeg hovedkontoret og de skulle si ifra. Så gikk det 3 dager og jeg fikk telefonen.

 

Dårlig service :nei:

 

Nå har telefonen begynnt å trøbble igjen, men gidder ikke å gå gjennom det samme igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...