akristina92 Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Det der første er typisk elkjøp. Har ikke kontroll over noe. Ja, og som darkness| sier, ta en alvorsprat med folka på Spaceworld, det har du din fulle rett til. Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Ja, det er vel best i første omgang. Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 13. april 2005 Forfatter Del Skrevet 13. april 2005 har snakk med Spaceworld og de mener at det er sånn at den skal på REPERASJON og jeg kan da ikke vente på at det skal bli fiksa! Dessuten koster det nesten 200,- i bare reise til stvg. så det blir nok ikke flere turer der på en stund...Håper den ikke bli tom for strøm.... Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Da skal de betale reiseutgifter, og gi deg en reservetelefon. Dette er ikke holdbart. Den har ikke plutselig blitt slik etter en stunds bruk, den har vært slik hele tiden. Hva med å pusse foreldrene dine på dem? De tør kanksje ikke kimse slik med voksne mennesker. Har opplevd det mange ganger selv. Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 13. april 2005 Forfatter Del Skrevet 13. april 2005 Da skal de betale reiseutgifter, og gi deg en reservetelefon. Dette er ikke holdbart. Den har ikke plutselig blitt slik etter en stunds bruk, den har vært slik hele tiden. Hva med å pusse foreldrene dine på dem? De tør kanksje ikke kimse slik med voksne mennesker. Har opplevd det mange ganger selv. Foreldra mine eg sure fordi jeg har brukt så mye på reiser... Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Da bør du kanskje hvertfall gjøre det, slik at du slipper å bruke enda mer på reiser. Kom også gjerne med klagen din skriftlig, der du forklarer hele problemet på en saklig, høflig måte. Hvis det ikke når gjennom innen rimelig kort tid begynner du å true med TV2 hjelper deg, og/eller aviser. Ikke la truslene være tomme. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 TV2 Hjelper deg har sjeldent noe direkte godt juridisk krav, men firmaet er redd for dårlig omdømme. Derfor gir de seg! Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Jepp, det er sant det. Er ikke forbrukerinspektørene på NRK1 noe av det samme? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Jo. Like lite juridisk riktig de.. Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Hva med å bare kontakte forbrukerrådet? Skjønner ikke hvor dere har det fra at TV2 hjelper deg kommer alle små fillesaker til unsetning Lenke til kommentar
kristopher Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 jeg hadde tenkt å vise til forbrukerkjøpsloven §15-16... men en gjorde det. det at mobilen ikke klarer å skru seg på er en stor mangel, bare skriv et langt sint brev til spaceworld der du har noe lover og sånt. da gir de deg en ny telefon lykke til Lenke til kommentar
henrikmain Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) Butikken har rett til å reparere varen, se § 29 i fkjl, dersom: - Det skjer uten kostnad og vesentlig ulempe for kjøperen. - Det skjer innen rimelig tid. Dessuten: - Avhjelpen må skje uten risiko for at kjøperne ikke får dekket sine utlegg av selgeren. - Selgeren har som hovedregel ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel. - Kjøperen har som hovedregel krav på erstatningsgjenstand når avhjelpen vil føre til at kjøperen må unnvære varen i mer enn en uke. - Etter avhjelp må salgsgjenstanden være i samsvar med avtalen. Endret 13. april 2005 av henrikmain Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 jeg sier bare huff! faen, kundeservice kan vere jævlig av og til (unnskyld ordbruken) Men men, får håpe at den ikke slår seg av Lenke til kommentar
Even. Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Det som er typisk elkjøp, spaceworld, expert og alle de andre elektrobutikkene er at de ikke tar ungdommer seriøst. Med en gang du tar med deg en voksen så blir det noe annet med en gang. Da blir du plutselig tatt seriøst. Hadde selv min k700i til reprasjon på elkjøp på Forus i sommer pga. SW-feil, løst deksel, løsna knapper, løsna beskyttelsesdeksel og problemer med lading. Han fyren der inne sa at hvis det tok mer en èn uke skulle jeg få låne telefon, men sannsynligvis tok det 3-4 dager. Etter at 1 uke hadde gått ringte jeg inn til elkjøp og ble satt over til verkstedet. Jeg prøvde flere ganger å få kontakt med dem, men ingen tok telefonen der. De tok den en gang, da hadde de glemt hele telefonen, men nå skulle den sendes til reprasjon. Så gikk det 10-15 dager til. Fortsatt ingen svar fra dem. Så ringte jeg hovedkontoret og de skulle si ifra. Så gikk det 3 dager og jeg fikk telefonen. Dårlig service Nå har telefonen begynnt å trøbble igjen, men gidder ikke å gå gjennom det samme igjen. Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 Aaaarh..! Idag ca. kl. 11 begynte mobilen å hyle om svakt batteri. Da var jeg på tema dag langt borte fra laderen. Heldigvis holdt den til jeg kom hjem nå...! Lenke til kommentar
Solid Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 life`S a bitch But so am I. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå