Gå til innhold

Ny solskinnshistorie; Elkjøp og Spaceworld.

sofarot

Anbefalte innlegg

I min frusterasjon skriver jeg da egentlig dette...:

Da elkjøp kjørte tilbud på SonyEricsson K500I til 799,- fikk jeg en kamerat gå innom elkjøp og reservere den. Det skal nevnest at denne kameraten fikk frastjålet sekken da han var inne og skulle reservere tlf, fordi den ikke var på lager.

Jo, jeg venta og etter 23.dager med venting og utallige tlf. til elkjøp fikk jeg en telefon; Joda, min K500I kunne hentest den på Elkjøp Stavanger der den var reservert.

Så jeg slengte meg på båten som tar en time og koster mye penger og reiste til stavanger for og hente vidunderet... :love:

Mjoda, da jeg ankom Elkjøp fikk jeg denne beskjeden: telefonen til ligger dessverre på Elkjøp Forus så den kan du nok ikke få..! Er det mulig??? Jeg fikk nesten sjokk jo, ette så lang tid hadde de enda ikke fått den inn, selv om det ringte en kar og sa at den var på lager! Jaja, mandag skulle de få den inn, dette var da en fredag....

Sint og galen gikk jeg ut og inn på Spaceworld.... Der kosta den 1199,-,.... Dermed var jeg solgt og kjøpte den der heller.

Med min nye K500I gikk jeg så ut av spaceworld og satte meg på en benk for å åpne denne pakka. Jada, oppi eska var det selvfølgelig ikke noe telefon! :ermm: Så da bar det tilbake til Spaceworld for å få en ny tlf. Ny pakke fikk jeg, men kvitteringer og slikt ble da selvsagt liggende i den andre... :p Så de har jeg ikke lenger :whistle:

Jeg åpne da denne og fyrte opp vidunderet. Funka helt fint.....helt til mandag... Da den gikk tom for strøm og slådde seg av...skrudde den seg aldri på igjen! Den "lader" stod det i displayer, men på ville den ikke!

Så idag ringte jeg spaceworld, joda, jeg skulle få ny telefon jeg! Så jeg slengte meg på båten ( :thumbdown: ) og tok den lange reisen og betalte dyrebare penger får å få ny tlf. Vel framme i Stavanger gikk jeg da innpå Spaceworld og forklarte meg nærmere. Men fikk jeg ny tlf? NEI! Dette fordi den beynte og lyse. Og da var den ikke "død" og jeg kunne få ny tlf som jeg haddde blitt lovet på tlf! Jadda, så mannen i kassen fikla nå on/off knappen som er ødelagt slik at den nå avogtil skrur seg på. Man må bare styre på litt i 10 min eller.no! Er det mulig? Jeg så hadde bæreveska og alt slik at jeg skulle unngå å gi den noen blåveiser!

FRUSTRASJON!!!

Sitter nå med min K500I som nå er på, og jeg gleder ikke til den en gang slår seg av... :thumbdown:

/ketchez

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trist.... Du kan jo sette telefonen til lading rett før den går tom vel? Så skrur den seg ikke av?

Ja, det blir løsninga nå fremover...! Uans så forbaska teit etter å ha svidd av 1199,-! :(

Har slått på mobilen min ca. 3-4 ganger siden jeg fikk den(mao slått av tilsvarende ganger). Den ene gangen var fordi jeg var ute å fløy... da husket jeg ikke pin-koden lengre og måtte ringe hjem med en annen mobil å få fattern til å finne eska og gi meg pin koden. :mrgreen:

Lenke til kommentar

Forbrukerkjøpsloven

Kapittel 4. Tingens egenskaper, mangler mv.

§ 15. Tingens egenskaper

Tingen skal være i samsvar med de krav til art, mengde, kvalitet, andre egenskaper og innpakning som følger av avtalen.

Hvis det ikke følger noe annet av avtalen, skal tingen

a) passe for de formål som tilsvarende ting vanligvis brukes til  

b) svare til det som forbrukeren har grunn til å forvente ved kjøp av en slik ting når det gjelder holdbarhet og andre egenskaper  

c) passe for et bestemt formål som selgeren var eller måtte være kjent med da kjøpet ble inngått, hvis selgeren har akseptert dette formålet eller forbrukeren ellers har hatt rimelig grunn til å bygge på selgerens sakkunnskap og vurdering  

d) ha egenskaper som selgeren har vist til ved å legge frem en prøve eller modell  

e) være pakket på vanlig eller annen forsvarlig måte som trengs for å bevare og beskytte tingen  

f) være i samsvar med offentligrettslige krav som stilles i lovgivningen eller offentlig vedtak i medhold av lov på den tid kjøpet inngås, hvis ikke forbrukeren har til hensikt å anvende tingen på en slik måte at kravet er uten betydning  

g) være fri tredjepersons rett i tingen, for eksempel eiendomsrett eller panterett. Likeså skal tingen være fri tredjepersons krav på å ha rett i tingen når dette bestrides, unntatt når kravet er klart ugrunnet.

§ 16. Mangel

Tingen har en mangel dersom

a) den ikke er i samsvar med ett eller flere av kravene i § 15  

b) selgeren ved kjøpet har forsømt å opplyse om forhold ved tingen eller dens bruk som han eller hun burde kjenne til, og som forbrukeren hadde grunn til å regne med å få, dersom unnlatelsen kan antas å ha virket inn på kjøpet  

c) den ikke svarer til opplysninger som selgeren i sin markedsføring eller ellers har gitt om tingen eller dens bruk, dersom selgeren ikke viser at opplysningene før kjøpet er rettet på en tydelig måte, eller at de ikke kan ha innvirket på kjøpet  

d) nødvendige opplysninger om installering, montering, bruk, stell og oppbevaring ikke følger med tingen.  

Første ledd bokstav c gjelder tilsvarende for opplysninger noen annen enn selgeren har gitt på tingens innpakning, i annonse eller annen markedsføring på vegne av selgeren eller tidligere salgsledd.

Forbrukeren kan ikke gjøre gjeldende som en mangel noe han eller hun kjente eller måtte kjenne til ved kjøpet.

Forbrukeren kan ikke gjøre gjeldende som en mangel noe som har sin årsak i materialer som er levert av forbrukeren. Dette gjelder likevel ikke dersom selgeren på grunn av materialenes uegnethet burde ha frarådet bruken av dem.

Håper dette kan hjelpe deg :)

Endret av TheMasteR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...