bajazzo Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Hei Har følgende oppsett; ADSL modem fra Telenor, 3 Com Officeconnect router. Har satt modem i bridge-modus og lagt inn brukernavn og passord i routeroppsett. Ingen problemer med netttilgang verken med kablet eller trådløst nett. Har IP-telefoni fra Nettringen og har koblet Sipura-adapter til en port i 3Com og trådløs basestasjon til Sipura. Første gang jeg ringte gikk alt smertefritt, men nå fungerer det ikke lenger!!! Får summetone når jeg tar opp telefonen, taster nummer, så går det ca 20 sek før jeg får opptattsignal. Har testet ****110# og får opplest IP-adressen, så adapteret får tildelt IP (dette er også sjekket i router). Nettsiden til Nettringen er tilfeldigvis nede, så det er ikke mulig å henvende seg der...noen som har en idé om hva som kan være feil??? Lenke til kommentar
toneta Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Nettringen er gått konkurs leste jeg akkurat på Dinside http://www.dinside.no/php/art.php?id=212026 Lenke til kommentar
bajazzo Skrevet 12. april 2005 Forfatter Del Skrevet 12. april 2005 (endret) Vel...det var tydeligvis for godt til å være sant...men helv.....irriterende, har hatt tjenesten kun 1 dag! Kan jeg ha forhåpninger om å kunne bruke adapter (Sipura) hos andre tilbydere og evt. slippe etableringskostnader? Og hva skal jeg da velge? Noen som har formeninger om hvilke selskap som kommer til å eksistere en stund??? **** Leser i Dagbladet at Telio vil forbarme seg over oss som var kunder i Nettringen og tilby abb. uten etablering! Står imidlertid ikke noe om dette på nettsidene deres, har heller ikke fått svar på mail som jeg sendte. Men uansett, dette er meget bra gjort av Telio! Endret 14. april 2005 av bajazzo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå