Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med IP-telefoni


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har følgende oppsett; ADSL modem fra Telenor, 3 Com Officeconnect router.

Har satt modem i bridge-modus og lagt inn brukernavn og passord i routeroppsett. Ingen problemer med netttilgang verken med kablet eller trådløst nett.

 

Har IP-telefoni fra Nettringen og har koblet Sipura-adapter til en port i 3Com og trådløs basestasjon til Sipura. Første gang jeg ringte gikk alt smertefritt, men nå fungerer det ikke lenger!!!

 

Får summetone når jeg tar opp telefonen, taster nummer, så går det ca 20 sek før jeg får opptattsignal. Har testet ****110# og får opplest IP-adressen, så adapteret får tildelt IP (dette er også sjekket i router).

 

Nettsiden til Nettringen er tilfeldigvis nede, så det er ikke mulig å henvende seg der...noen som har en idé om hva som kan være feil???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel...det var tydeligvis for godt til å være sant...men helv.....irriterende, har hatt tjenesten kun 1 dag! Kan jeg ha forhåpninger om å kunne bruke adapter (Sipura) hos andre tilbydere og evt. slippe etableringskostnader?

 

Og hva skal jeg da velge? Noen som har formeninger om hvilke selskap som kommer til å eksistere en stund???

 

 

****

Leser i Dagbladet at Telio vil forbarme seg over oss som var kunder i Nettringen og tilby abb. uten etablering! Står imidlertid ikke noe om dette på nettsidene deres, har heller ikke fått svar på mail som jeg sendte. Men uansett, dette er meget bra gjort av Telio!

Endret av bajazzo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...