Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Veldig ustabil internett

Anbefalte innlegg

Jeg har i det siste hatt store problemer med linjen min. Den har til tider vært helt på styr. Problemet er at den til tider og utider driver å faller i hastighet, så plutselig blir det bra hastighet igjen, så er den helt elendig igjen. I dag og i går har jeg hatt elendig speed hele dagen. Jeg tenkte først at dette måtte være en feil far min leverandør, MIMER. Sendte dem derfor en mail, og lurte på om det var problemer med linjen min. De sendte tilbake slik:

Din hastighet står på 1500/448 kb/s ,og vi kan ikke se at det skal være problemer med hastigheten fra vår side.

Sjekk av hastighet bør foregå fra vår hastighetstest på www.adsl.no under support linken der.

Jeg tok den testen de siktet til, men fikk bare 20 kb/s!

Tenkte videre at dette måtte være virus eller noe sånt. Kjørt gjennom en sjekk av maskinen med Spybot search and destroy, men fant ingenting. Kjørte også igjennom med Ad-aware. På begge to fant jeg ingenting. Jeg begynner nå å lure på hva i heiteste huleboer hva problemet mitt er.

Kan noen gi meg råd og vink på ting/tester jeg bør gjøre, som kan føre til at problemet blir oppdaget? Senest på søndag kveld lastet jeg ned noe, og da hadde jeg en download fart på 100 kb/s.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

få tak i noe program som kan måle ut og inn hastigheten din mens du bruker pc'en.

Så referanse til cumeter her tidligere, det virker som og være OK, ellers bruker jeg sygate personal firewall for tida. den er gratis og finnes på smb.sygate.com. Det er en meget bra firewall, og den viser og effektiv inn og uthastighet hos deg til enhver tid. Da kan du fort utelukke at det er programmer hos deg som bruker opp all hastigheten din. Er det eventuelt andre maskiner hos deg som og er koblet til internett, koble disse av nettet slik at du er helt sikker på at ingen av de bruker opp båndbredden din. Har du da fortsatt lav hastighet på testene, kontakt supporten din og opplys om hvordan du har testet.

Lenke til kommentar

jeg har akkurat samme problem. Min isp er tele2 og min hastighet er 704 128. Linja er utrolig ustabil. Intallerte windows på nytt i dag, tenkte att jeg hadde virus eller noe, men det hjalp ikke. Jeg bruker norton firewall og antivirus og kjører adaware nesten hver dag.

Lenke til kommentar

Sendte mail til MIMER igjen i går:

Har tatt den testen på siden deres, og jeg får ca 20 kb/s hver gang. Dette

er veldig merkelig. Hvis alt er bra med linja. Hva kan da være galt hos meg?

Nettverkskortet?

SVAR:

Hei,

Vi ser at det er noe bak vår ruter som detekteres som 10M/Half Duplex,dette kan i noen tilfeller føre til lav hastighet på din pc.

Dette kan være en hub/svitsj eller nettkort,prøv evt. å koble pc direkte til vår ruter eller bytte nettkort hvis du finner ut at det er dette.Kontakt evt. leverandør av ditt utstyr.

I morgen kjøper jeg et nytt nettverkskort, så håper jeg at det fungerer skikkelig etter dette :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...