Gå til innhold

savner høy fpS ikke 60fps....

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøv å ta av VSync.

Gå på skivebordet -> høyreklikk -> egenskaper.

Derfra velger du Settings -> Advanced -> så leter du etter V-Sync .

Det var der jeg fant det og jeg hadde nøyaktig det samme problemet som deg. Etter jeg tok den av får jeg 100 .. sånn nesten konstant.

Du må sette det på "Alltid av" , ikke noe annet som f.eks : "Av by Default" eller noe slikt.

Vsync heter Vertikal Synk , hvis du ikke finner det med en gang og du har norsk utgave av operativsystemet ditt.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-06 21:03, Torsteinen skrev:

har akkurat samme problemet her (asus gf4 4400) og win xp, men jeg finner ikke noen vsync

Da har du ikke lett godt nok den ligger under geoforce 4 flagget og under "flere egenskaper" og til slut under flagget"opengl-innstillinger"

Lenke til kommentar

Hvis du gjør dette vil det hakke mer enn da du hadde 60 fps. Eller ihvertfall i WinXP for i WinXP er det lagt inn en idiotisk greie som låser skjermen din i spill til 60 HZ (ikke fps). Men hvis du slår av VSYNC slik at du får 100 fps i cs (du må muligens skrive "fps_max 100" i console) vil du ha 100 fps, men fortsatt ha 60 HZ!

Derfor må du få hertzen på skjermen til 100 for å få den samme glidingen som du får når du har VSYNC. Da kan du laste ned et program som heter NVIDIA REFRESH RATE FIX, til dere som har NVIDIA-kort. Og til dere som har ATi-kort kan dette også finnes.

ATi: http://www.guru3d.com <-- //downloads//fixes eller.no

NVIDIA: Her må du søke etter NVIDIA REFRESH RATE FIX på http://www.voodoofiles.com (den du finner på guru3d fungerer ikke nei). Prøv noen av de forskjellige versjonene, jeg husker ikke helt hvem som fungerer..

Håper dette hjelper mange fortvilte WinXP-Gamere der ute.. Denne buggen gjelder ikke bare til spillet counterstrike men til alle andre spill også!

Husk at hz i skjermen må stemme med fpsen! Så hvis ikke skjermen din klarer f.ex. mer enn 85 HZ i oppl0sningen 1280x1024 så burde du så absolutt skrive "fps_max 85" i consolen. Da vil du få en glatt effekt.

Takk for meg!

- Fredrik

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-08 14:54, Fredrik^- skrev:

Hvis du gjør dette vil det hakke mer enn da du hadde 60 fps. Eller ihvertfall i WinXP for i WinXP er det lagt inn en idiotisk greie som låser skjermen din i spill til 60 HZ (ikke fps). Men hvis du slår av VSYNC slik at du får 100 fps i cs (du må muligens skrive "fps_max 100" i console) vil du ha 100 fps, men fortsatt ha 60 HZ!

Derfor må du få hertzen på skjermen til 100 for å få den samme glidingen som du får når du har VSYNC. Da kan du laste ned et program som heter NVIDIA REFRESH RATE FIX, til dere som har NVIDIA-kort. Og til dere som har ATi-kort kan dette også finnes.

ATi:
<-- //downloads//fixes eller.no

NVIDIA: Her må du søke etter NVIDIA REFRESH RATE FIX på
(den du finner på guru3d fungerer ikke nei). Prøv noen av de forskjellige versjonene, jeg husker ikke helt hvem som fungerer..

Håper dette hjelper mange fortvilte WinXP-Gamere der ute.. Denne buggen gjelder ikke bare til spillet counterstrike men til alle andre spill også!

Husk at hz i skjermen må stemme med fpsen! Så hvis ikke skjermen din klarer f.ex. mer enn 85 HZ i oppl0sningen 1280x1024 så burde du så absolutt skrive "fps_max 85" i consolen. Da vil du få en glatt effekt.

Takk for meg!

- Fredrik

Endelig en som har skjønt det! Aner ikke hvor mange ganger jeg har forklart det der til folk, men jeg ser nå at det ikke er bare jeg som har den løsningen der :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...