Spr0cket Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Har lest på abits forum om problemer med lydkretsen på dette kortet. Jeg har også opplevd støy fra lydutgangen, og spesielt merkbart når jeg bruker headset. Her om dagen forsøkte jeg å gjøre et opptak med mikrofon, og det var enda verre (masse støy) For å være sikker på at det ikke var mikrofonen (på et trust headset) testet jeg en annen mikrofon (standalone god gammel creative mikrofon type beige lang stang) men der var det like ille. Har vært i kontakt med komplett og de anbefaler å søke retur, men jeg ville høre med dere om 1. Noen andre som har hatt støy på lydkretsen på samme hovedkort? 2. Noen som har en formening om hvor mye støy man skal "tåle" fra en integrert lydkrets på hovedkortet? Jeg er ikke vant til så mye som dette her, men så hører jeg vel mest på hi-fi anlegg til vanlig. Har lagt ut egne opptak hvis noen vil høre på disse for å vurdere. trust headset mikrofon creative microfon line in uten device plugget i høyttaler-utgang Grunnen til at jeg spør er at jeg ikke vil påføre komplett.no ekstra arbeid og meg ekstra utgifter (samt pc-fri periode mens mobo er inne til vurdering) hvis jeg ikke har grunn til å klage på dette. Noen som vet hva man kan gjøre med slike ting? Får man nytt kort eller annet kort eller hva? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 1. Jepp 2. På dette kortet er det langt fra akseptabelt. Dessverre må man enten velge å levere inn kortet, eller sette inn et anstendig pci-lydkort om man skal bruke maskina til musikk. Det er nok ikke å forvente at Abit retter på problemet på et kort som har vært på markedet så lenge med denne svakheten. Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 13. april 2005 Forfatter Del Skrevet 13. april 2005 Virker som nytt lydkort er eneste alternativet (evt ta frem loddebolten og et oscilloskop og lære seg litt av hvert). Abit fortsetter å levere nye revs med samme feil. Snakket med komplett i dag. De var villige til å gi meg rabatt på audigy 2, dette uten å ta mobo inn til test. Det syns jeg er god service! Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Mulig det ikke er bare Abit som har problemer med lydkretsen, RMA`er Asus A8N SLI nummer to denne uken med feil på eller fullstendig defekt lydkrets...funker en stund og så er morroa over.... Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Er like greit å kjøpe et bra pci lydkort synes jeg så slipper problemer med dårlig lyd på de integrerte lydkortene på hovedkortene. Får et brukbart Creative lydkort fra 200kr som regel er bedre enn de integrerte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå