Gå til innhold

Det perfekte partyet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Paladin - Prot.

Warrior - Arms/fury

Priest - Holy

Mage - Frost

Warlock - Destruction(kan byttes ut med mage, rogue)

 

Er warrior selv og er såååå enig..

 

En prot spec warrior er utrolig kjedelig å spille, mens en arms/fury som meg selv deler ut nesten like mye (eller like mye) skade som en rouge. Det er digg å se når blodet spruter fra mobs...holder bra på agro også da :)

Det mange ikke skjønner/vet er at en arms/fury warrior tanker like bra(bedre med bedre gear) enn en protection warrior. Har man bra gear så er protection waste. Man holder aggro bedre med arms/fury og bytting av stance og våpen.

 

Den største forskjellen er at det kreves skill å spille arms/fury bra i instances, mens en som bare står i defensive stance gjør nesten ingen dmg. og krever svært liten skill. Jeg foretrekker en som vet hva han gjør, og bytter stance og våpen hele tiden, og bruker ww med 1000 dmg. og execute med 3000 dmg, og skjønner når man skal bruke intercept...

 

NB! En med arms/fury kan også bruke skjold.

Lenke til kommentar
Men det beste å være i grupper er rogue. Hvis alt går galt og partyet slakta så er du den eneste som overlever :p

 

Husker jeg var i en Instance og jeg var low lvlen i gruppa.

 

Vi hadde 2 dårlige warrior tanker som alltid skulle pulle å ta alle :roll:

Gruppa blei slakta gang på gang. Men jeg var den eneste som overlevde :!:

Jeg gjore narr av dei heile tiden når dei var døde og dei irritera seg over at low lvlen overlevde gang på gang. :p

 

Men beste gruppa er kansje:

 

Warrior: Tanker

Shaman/pallanoob: Totems/Aura og Blessings

Rogue: Så klart man må ha en snik med :p og er jo den som skader mest...

Mage: Litt skade er greit å ha

Priest: Heale

Og hva er poenget med å være eneste overlevende? Du må jo vente på de andre uansett.

Lenke til kommentar

Just for the record: Druider har ingen insta-heals ( hvertfall ikke som jeg har sett til nå (lvl 29). Med riktige talents får man nok ned casting time og minsker sjansen for å bli avbrutt med heals, men man bruker litt lenger tid enn priests.

 

Når healen først lander, er den ganske kraftig. Men det er alltid svett å stå og vifte med armene i minst 2,5 sec og se HPbaren til noen (spes mage) gå nedover og nedover... På den annen side, druider ser ut til å være fine til å passe på priests, dvs heale og tanke det som evt bestemmer seg for å denge presten. :)

 

Kirikiri

Lenke til kommentar
en rest spec druid healer ikke like bra som en priest, det er faktisk ganske stor forskjell. I allefall i høyere levels.

Det vet jeg ikke noe om, har hørt om store diskusjoner om dette, om hvem som egentlig er best, men skal ikke si noe sikkert, alt jeg vet er at jeg har hørt noe om at druid er like god som priest eller bedre, så ikke hugg av meg hode vis dette er helt på jorde.

 

Edit: Druid har Rejuvenation den er en instant heal spell, bare at den healer over tid da, er sikkert ikke det du mente men uansett :p

Jeg er glad i druiden min som jeg holder på med nå værtfall :D

Endret av ToxicMan
Lenke til kommentar
Det mange ikke skjønner/vet er at en arms/fury warrior tanker like bra(bedre med bedre gear) enn en protection warrior. Har man bra gear så er protection waste. Man holder aggro bedre med arms/fury og bytting av stance og våpen.

 

Den største forskjellen er at det kreves skill å spille arms/fury bra i instances, mens en som bare står i defensive stance gjør nesten ingen dmg. og krever svært liten skill. Jeg foretrekker en som vet hva han gjør, og bytter stance og våpen hele tiden, og bruker ww med 1000 dmg. og execute med 3000 dmg, og skjønner når man skal bruke intercept...

 

NB! En med arms/fury kan også bruke skjold.

 

Jepp! du har skjønt det...og samtidig får warrioren ha det kult han også. Å ikke bare stå der å ta imot slag som en tilbakestående tulling.

 

Det kan ofte virke som om det hersker en "kommunistisk" kultur her på forumet hvor ALT FOR FELLESSKAPET og individuelle ønsker betyr slikk og ingenting. For meg er det helt motsatt. Fellesskap er viktig ja, men individet står i sentrum.

Lenke til kommentar

druids har teknisk sett en annen instant heal også, spiller druid selv, har gått nesten full restoration som fungere ganske fint i grupper, på restoration treet har vi en talent kalt natures swiftness, den har en 3 min cooldown men gjør at 1 nature spell blir insant cast, så jeg kan healer hvert 3 minutt 1200-1500 instant heal.

 

ellers har vi jo ingen instant heal som en priest har.

 

ellers er vel favoritt partyet mitt:

 

1 Paladin/warrior, avhenig om vi har med priest eller ikke

 

1 Priest

 

1 druid, siden jeg er druid er jo den klassen alltid med :)

 

1 Mage

 

1 den siste plassen er velidig avhenig av instancen egentlig, noen ganger er det kjekt med en ekstra paladin, andre ganger rouges, hunters eller andre klasser.

 

har ikke testa høyere instance en uldaman ennå, men hvis hele gruppa vet hva de gjør som nesten alle gruppene jeg har vært med på i uldaman har ikke hele partyet blitt vipa en eneste gang.

 

men som sagt er jo veldig avhenig av personen som spiller i partyet ikke bare klassen.

Lenke til kommentar
Gjest member-60584

funket knakende gått med priest, mage, 2x paladin og rogue helt fra lvl1 - 52(vi ble litt splitta opp da :p)

 

priest for healing

2 paladins... de tanker ikke så godt, men de har fine buffs + at de kan heale. skjold.. ressurect..

mage gjør seff dmg og kan poly

rogue kan sape... gjør dmg og tåler mer enn en mage. kan stunlocke mobs med cheap shot(4sec), gouge(4sec uten talent), kidney shot(5sec) og blind(10sec) = 23sec. og han kan gjøre det 2 ganger ved hjelp av prep og vanish. veldig fint hvis den som ble sappa kommer ut av det før de andre er drept. men blind og prep har jo cooldown så blir vel nødstilfeller.

Lenke til kommentar

Paladin - Prot.

Warrior - Arms/fury

Priest - Holy

Mage - Frost

Warlock - Destruction(kan byttes ut med mage, rogue)

 

Er warrior selv og er såååå enig..

 

En prot spec warrior er utrolig kjedelig å spille, mens en arms/fury som meg selv deler ut nesten like mye (eller like mye) skade som en rouge. Det er digg å se når blodet spruter fra mobs...holder bra på agro også da :)

Det mange ikke skjønner/vet er at en arms/fury warrior tanker like bra(bedre med bedre gear) enn en protection warrior. Har man bra gear så er protection waste. Man holder aggro bedre med arms/fury og bytting av stance og våpen.

 

Den største forskjellen er at det kreves skill å spille arms/fury bra i instances, mens en som bare står i defensive stance gjør nesten ingen dmg. og krever svært liten skill. Jeg foretrekker en som vet hva han gjør, og bytter stance og våpen hele tiden, og bruker ww med 1000 dmg. og execute med 3000 dmg, og skjønner når man skal bruke intercept...

 

NB! En med arms/fury kan også bruke skjold.

En Arms/fury specced warrior funker fint i lettere instancer, men helt uaktuelt med fury specced tanks i f.eks MC, ikke lett å agro for en fury warrior når mager/roguer står å pumper ut max dps (husk på at du ofte må tanke flere enn 1 og da er det bedre med mer threath og prot. talents). Dessuten tåler en prot. spec tank mye mer enn en fury.

Lenke til kommentar

Priest - healing er godt =)

Warrior - Primary tank.

Warrior - Secondary tank/Extra damage dealer. (Kan byttes med rogue)

Mage - Primary damage dealer.

Warlock - Secondary damage dealer. (Over tid jada men res stone er også snedig)

 

Og arms/fury warriorer tanker like bra som protection warriors bare de bytter til s/s ifra 2handed. Men om spillerne er gode kan 2 handed weapons også virke fram til boss etc.

 

Tror det er noe bugga med protectin talent treet, noe med at de ikke får så mye hat av mobs som de egentlig skal, derfor er det visst waste med protection warrior foreløbig. Møkka kjedelig er det sikkert også om du liker pvp i tillegg.

Lenke til kommentar
Dessuten tåler en prot. spec tank mye mer enn en fury.

Neppe. Forskjellen på dette er marginal. Eneste grunnen til at jeg vurderer respec er evnen til å holde aggro litt bedre.

Den er ikke marginal den er betydelig spør du meg, men det er nå bare min mening. Du har jo endel flere ting som gjør at du overlever lengere og reduserer damage du mottar i prot. spec. Jeg var full prot. før, men har respecca og jeg merker at jeg mottar mer skade og tåler mindre nå. Mista jo 700 armor på bare thougness. Re enchantet også alt til agility i stedet for stamina.

Lenke til kommentar

Vi har gjort endel 5man run på bla Strath & LBRS, og jeg mener utvilsomt at dette er den beste gruppen du kan ha:

 

Warrior (shield & 1hånds)

2*Shaman (2hånds)

Holy priest

Mage

 

 

Warrior tanker (seff), mage med crowd control + IAE, priest holder warrior & mage i live + bruker MC hvor d trengs. Shamans kan kite ALT + gjøre masse dmg & har reincarnate hvis en driter seg ut + kan heale seg selv, som gjør at priesten kan fokusere på mage & warrior.

Endret av GodSlayer
Lenke til kommentar
5 shadow priests er best? ingen har prøvd ^^ alle kan heale hverandre osv...

Går fort tom for mana da alle tåler lite. Har ikke tid til å drepe, må heale hele tida. Dere har ngen tank.

Hørt om shield? Dessuten blir ikke priests drainet så fort som mage, og hvis dem har mye spirit blir det regainet fort. 5 shadow priests vil gjør uhorvelig mye skade.

Lenke til kommentar

Paladin - Prot.

Warrior - Arms/fury

Priest - Holy

Mage - Frost

Warlock - Destruction(kan byttes ut med mage, rogue)

 

Er warrior selv og er såååå enig..

 

En prot spec warrior er utrolig kjedelig å spille, mens en arms/fury som meg selv deler ut nesten like mye (eller like mye) skade som en rouge. Det er digg å se når blodet spruter fra mobs...holder bra på agro også da :)

Det mange ikke skjønner/vet er at en arms/fury warrior tanker like bra(bedre med bedre gear) enn en protection warrior. Har man bra gear så er protection waste. Man holder aggro bedre med arms/fury og bytting av stance og våpen.

 

Den største forskjellen er at det kreves skill å spille arms/fury bra i instances, mens en som bare står i defensive stance gjør nesten ingen dmg. og krever svært liten skill. Jeg foretrekker en som vet hva han gjør, og bytter stance og våpen hele tiden, og bruker ww med 1000 dmg. og execute med 3000 dmg, og skjønner når man skal bruke intercept...

 

NB! En med arms/fury kan også bruke skjold.

En Arms/fury specced warrior funker fint i lettere instancer, men helt uaktuelt med fury specced tanks i f.eks MC, ikke lett å agro for en fury warrior når mager/roguer står å pumper ut max dps (husk på at du ofte må tanke flere enn 1 og da er det bedre med mer threath og prot. talents). Dessuten tåler en prot. spec tank mye mer enn en fury.

 

Feil, jeg snakker om endgame. Mer dmg. betyr mer aggro.

 

Les denne:

 

http://www.nurfed.com/phpBB2/viewtopic.php...der=asc&start=0

 

 

 

:)

Endret av Falconetti
Lenke til kommentar

Tror alltid jeg ville hatt en warrior(gjerne arms/fury) og en priest(helst holy/disc) i en gruppe på 5, men de andre plassene kommer veldig an på hvilken instance eller hva det er man skal gjøre.

 

Crowd control er sinnssykt viktig hvis man skal gjøre vanskelige instances med 5 mann. Forskjellige klasser har CC spells som virker på forskjellige typer mobs. Mage, warlock, druid, rogue, hunter er klasser som har CC-egenskaper.

 

Noen instances har steder med massevis av svake mobs. Her er det veldig nyttig med AoE damage. Mage, warlock, hunter er gode på dette.

 

Ofte har man bruk for en backup healer/resser. Da er det shaman eller paladin som gjelder.

 

Såkalt "wipe insurance" er også veldig kjekt. Dette kan shaman, warlock og paladin(tror jeg?) hjelpe til med. (En hunter/rogue med engineering kan kanskje nevnes her, men de startkablene funker sjelden :p)

 

Er nok ikke noe perfekt party sånn helt generelt. Kunne kanskje gått an å finne et for en spesiell instance, men det er ikke ett party som er best i alle instances. Heldigvis. :)

Lenke til kommentar
en rest spec druid healer ikke like bra som en priest, det er faktisk ganske stor forskjell. I allefall i høyere levels.

Det vet jeg ikke noe om, har hørt om store diskusjoner om dette, om hvem som egentlig er best, men skal ikke si noe sikkert, alt jeg vet er at jeg har hørt noe om at druid er like god som priest eller bedre, så ikke hugg av meg hode vis dette er helt på jorde.

 

Edit: Druid har Rejuvenation den er en instant heal spell, bare at den healer over tid da, er sikkert ikke det du mente men uansett :p

Jeg er glad i druiden min som jeg holder på med nå værtfall :D

Du kan mene hva du vil, at en rest specced druid er en like bra healer som en prest, neppe. En holyspecced prest er den beste healeren og vil alltid være det, hvis ikke hadde det ikke vært noen prester.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...