Gå til innhold

Opprettes ulike drivere under ulike system

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja og nei. En kan godt se for seg en skjermkortdriver som kjører like bra under både 98, 2000 og XP. Men det motsatte kan likegodt være tilfelle, at der må spesiell koding til for det enkelte OS.

Driverene knyttes til OS-et, så selv om maskinen er den samme, må det ofte ulike drivere til.

Kommer nok helt an på både hardwaren og den som har laget driveren.

Lenke til kommentar

Ok. Jeg har en brenner som ikke fungerer under win-98, selv om den er laget bl.a. for dette. Jeg har imidlertid installert den på en xp-maskin til en kollega. Kan jeg da forsøke å kopiere driveren fra xp til 98 ?

Er driveren da kun 1 fil, og hvilken ekstensjon og dir-plassering har den i så tilfelle?

.drv ?

Endret av toretang4
Lenke til kommentar

Det er en ASUS Quietrack crw-5232AX-U, kjøpt via komplett.no. Det er en USB 2.0 ekstern drive.

Den er tydeligvis lite kjent, for den listes ikke engang på produsentens offisielle sider. Der er det kun 5232ax. 98 gjenkjenner den ikke, selv om den er laget for både 98, 2000 og xp.

Det fulgte kun med en "Quick Install" guide med brenneren. Der stod det at hvis brenneren ikke fungerte under 98, så skulle kan konsultere driverseksjonen i brukerveiledningen til brenneren. Problemet er da bare at det ikke følger noen brukerveiledning med :(

Jeg har søkt på nettet via forskjellige driversider, men finner ikke den korrekte driver; kun 1 eldre versjon til en annen ekstern brenner. Jeg har sendt forespørsel til produsenten, men har ikke fått svar.

I will burn..........

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...