Gå til innhold

Sirenelyd av minimal klokking (xp2400 35w)

Skurk

Anbefalte innlegg

har skaffet meg xp2400 35w på et NF-7 for å klokke litt.. men noe er fryktelig galt. hvis jeg prøver å klokke litt så slår den seg av og begynner å ule no sirenelyd.. hva f*** er det for noe? hva er galt? sto på 1,8-9 Ghz i bios og til og me da slo den seg av å hylte sirenelyden.. må dra ut stikk kontakten for å få liv igjen.. har ellers en 512 brikke ocz premium, mist 430w, gammelt ati rage fury(9800pro kortet døde)? noen som har peiling på hva som er seriøst galt til meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har skaffet meg xp2400 35w på et NF-7 for å klokke litt.. men noe er fryktelig galt. hvis jeg prøver å klokke litt så slår den seg av og begynner å ule no sirenelyd.. hva f*** er det for noe? hva er galt? sto på 1,8-9 Ghz i bios og til og me da slo den seg av å hylte sirenelyden.. må dra ut stikk kontakten for å få liv igjen.. har ellers en 512 brikke ocz premium, mist 430w, gammelt ati rage fury(9800pro kortet døde)? noen som har peiling på hva som er seriøst galt til meg?

Har du prøvd å resete jumperen på hovedkortet?

Lenke til kommentar

nVidia-nForce-6A61BA1BC-24 står det på flashmenu.. type 4m_bios..

flasha kortet før prøvde å klokke litt.. jævli irriterende.. tenkte egentli å vente på vannkjølinga før jeg prøvde..

Det er som en sirene.. alt blir slått av å hovedkortet piper som en ambulanse..

Og hvor står det om piping egentlig.. har aldri funnet det jeg ? hk boka?

Endret av Skurk
Lenke til kommentar

det er vell dette nf7 v2.0

jeg kjøpte når de hadde på netshop da..

EDIT: fant pipekoder etter litt googling.. likte ikke hva jeg fant..

BEEP CODE         MEANING             POSSIBLE CAUSE

Repeating High,Low beeps           CPU failure           Bad processor

Endret av Skurk
Lenke til kommentar
det er vell dette nf7 v2.0

jeg kjøpte når de hadde på netshop da..

EDIT: fant pipekoder etter litt googling.. likte ikke hva jeg fant..

BEEP CODE          MEANING             POSSIBLE CAUSE

Repeating High,Low beeps           CPU failure           Bad processor

Den linken funker ikke for meg... :(

...men du vet hvordan man resetter bios (bare så du får startet pc'n uten overklokking)?

Edit: Jeg må gå og legge meg... Ikke legg meg til på MSN, ingen vits... Har ikke prosessor (jeg får den vel på fredag, så hvis du ikke har funnet ut av det) :p

Lykke til videre!

Endret av Økonom
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
har skaffet meg xp2400 35w på et NF-7 for å klokke litt.. men noe er fryktelig galt. hvis jeg prøver å klokke litt så slår den seg av og begynner å ule no sirenelyd.. hva f*** er det for noe? hva er galt? sto på 1,8-9 Ghz i bios og til og me da slo den seg av å hylte sirenelyden..

Det er vel ingen HK som har støtte innebygd (egentlig) for XP-M.

CPU'n er "unknown" for Bios/HK.. du må derfor sette alt av settings manuelt..

På de HK jeg har prøvd min XP-M 2400... så "defaulter" den til MP=8 og FSB100 og VCore 1.65..

Du kan jo starte med FSB166, MP=10 og VCore=1.45.. og så "ta det derfra"..

Den bør greit klare FSB200, MP=11.5 og VCore=1.7..

Problemet ditt kan like godt skyldes en dårlig montert kjøler som trigger "thermal shutdown".. så snart den får litt Hz... over de 800 den gjerne "defaulter" til..

Bare ett tips... ;)

PS.

Ditt HK skal visstnok være ett av de bedre for akkurat den CPU'n.. Regner med at noen som har akkurat dette oppsettet kan komme med gode råd..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...