mcmanuel Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Heisann Eg har fått igjen på skatten og har tenkt å endelig oppgradere pcen min. Kan noen være så vennlig og ta en titt på det eg har valgt? Ta det til betrakning at eg bruker kun pcen min til å surfe, litt videoredigering. Når det kommer til spill så spiller eg kun Counter strike, så trenger kun et skjermkort som er BRA for CS. Trenger ikke noe bedre. Oppgraderingspakke: 304047 - AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte 118498 - TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 DDR DIMMs 307784 - MSI K8N NEO4 F, nForce4, Socket-939, ATX Raid, Lyd, 4xSATA, GbLAN, PCI-Ex16 303162 - NN Antistatisk Armlenke 1.8 meter BW-106BL-L4 Link: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308335&s=sc Skjermkort: Gainward PowerPack! Ultra/1960 PCX XP Golden Sample GLH - grafikkadapter - GF 6600 GT - 128 MB Link: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303472&cks=ACC Eg har tenkt på å kjøpe meg et kabinett og, har dere noen tips til noen vbra kabinetter (rimelig pris) Håper det er noen som gidder å svare meg! Lenke til kommentar
phax Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 ser bra ut, men kjøp dette skjermkortet istedet, det som gir deg mest for penga pr dags dato. når det gjelder kabinett kan jeg anbefale dette, det er i sort utgave så ikke som på bildet altså, de har sølv også men personlig synes jeg det sorte ser mye bedre ut! (har det selv) veldig bra finish, solid, romslig, enkelt og bygge i, klipsesystem på cd/dvd drev og harddisk, 12cm vifte bak som trekker ut varmlufta + 8cm vifte foran som kjøler harddisk og trekker kald luft inn i kabinettet. et tips visst du kjøper det kabinettet er, når du kobler til viftene, snu molex kontakten 180 grader så kjører du viftene på 5volt istedet for 12volt, da snurrer de saktere og blir lydløse, samtidig som de fortsatt kjøler godt nok. jeg har ca 47grader i kabinett og 37 grader på harddisk nå, kjører mine vifter på 5 volt. sånn, nok prat nå! ble et lite foredrag det her. håper det hjalp. Lenke til kommentar
Texas Stovner Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) Det blir billigere å kjøpe delene hver for seg, såframt du absolutt ikke vil ha armlenka. Forslag til oppsett. MSI K8N Neo 4 Kr 799,- Athlon 64 3200 socket 939 Kr 1550,- Har vert en del trøbbel med Twinmos og MSI NEO2 derfor foreslår jeg, Corsair Twinx1024-3200 C2 Kr 1349,- Skal vere et av de stilleste kortene MSI 6600gt 128MB PCI-E Kr 1599,- Leveres med 410W strømforsyning,og har utrolig god plass innvendig. Bra luftgjenomstrømning med plass til 1stk 12cm og 5stk. 9cm vifter. Chieftech Mesh Medium Tower Kr 1095,- Anbefales minst 1 x 12cm og 2 x 9cm vifter. NB! phax, 47 grader i kabinettet er varmt. Endret 13. april 2005 av Texas Stovner Lenke til kommentar
phax Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 47 grader i kabinettet er da ikke varmt.. jeg setter veldig pris på en stillegående pc fremfor overdrevne tempraturer. så lenge det holder seg under 50 grader er det veldig akseptabelt. cpu'n min ligger på 30 grader idle og et par grader under 40 load (s939 3000+), og hdd stabilt på ca 37. synes dette er veldig akseptable tempraturer med tanke på at maskinen min er bortimot lydløs. jeg kan selvsagt kjøre alle viftene mine på full hastighet og få en kaldere og mer bråkete maskin, men ettersom jeg allerede har veldig akseptable temperaturer så ser jeg ingen vits i og begynne bråke mer en nødvendig.. men nok om min maskin. ja denne uka som komplett kjører tilbud på den twinmos ram'n så er det faktisk 50,- billigere å kjøpe delene separat. at det er trøbbel med twinmos ram er bare tull. tror du virkelig komplett ville satt sammen en pakke med hovedkort og ram som ikke gikk bra sammen? twinmos har bare fått et dårlig rykte siden litt barnesykdommer i begynnelsen når socket 939 begynnte komme på markedet. og dette har blitt hengende igjen siden da.. personlig hadde jeg ikke giddet bruke 500,- ekstra på den ram'n der. da hadde jeg heller kjøpt 512mb twinmos ram ekstra, altså 1,5gb totalt. Lenke til kommentar
murdoc Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 det kabinettet Texas Stovner hviste er jo fint.. men det veier 16 kilo! hvis du drar mye på LAN osv er ikke dette noe for deg.. Lenke til kommentar
mcmanuel Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 hei phax Eg kommer til å følge rådet ditt og kjøpe det skjermkortet du sa og kjøpe kabinettet du nevnte også. EG trenger da en strømforsyner også: Denne burde vel ta seg av den saken? : FSP ATX12V ATX-350GTF - strømforsyning - 350 watt http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301412&cks=ACC andre ting eg lurer på: du sier: 12cm vifte bak som trekker ut varmlufta + 8cm vifte foran som kjøler harddisk og trekker kald luft inn i kabinettet. Må eg kjøpe disse viftene i tillegg? Iså fall kan du gi meg en link til dem på komplett. Takk for hjelpen!! :) Lenke til kommentar
HAG Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Tror den PSU du fant egner seg dårlig til Intel775 og AMD S754, 939 og 940 systemer. Her er tekn. data MAX 15A på 12V "kursen" er knappt til systema nevnt over - ser man i manualene til noen av disse hovedkorta snakker de ofte om min. rundt 20A. Tok og innvesterte litt av skattepengene alt i januar (-10K for IPA), satsa litt mer på PSU og tok Tagan 480 til mitt 939 prosjekt - 360W Chieftec forsyninga som ble pensjonert har mer power enn FS forsyninga. Kan kanskje klare maskina når den gir det den kan, men den dagen en oppgraderer skjermkort - kanskje SLI så kommer problema og 400,- er sendt ut vinduet, ny kraftiger PSU blir ekstra dyrt når en må legge til 400,- for "pensjonisten"... Lenke til kommentar
phax Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 hei mcmanuel, viftene følger med så du trenger ikkje kjøpe noe ekstra. når det gjelder strømforsyning så kjøp heller denne eller denne ettersom hva du har råd til! greit å kjøpe en god strømforsyning ettersom dette ikke er et komponent man oppgraderer like ofte som resten av innholdet. selv har jeg MIST 500watt fra microplex, den er knall god og helt musestille. koster derimot 895,- men har du råd til den så er det absolutt verdt det! Lenke til kommentar
am3k Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 (endret) Les retninglsinjene, den merket LES FØR DU POSTER, om bruk av emnefelt i denne kategorien. En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget.) Da emnetittelen enda ikke er endret stenges tråden Endret 19. april 2005 av am3k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg