Gå til innhold

Identifisering av et komponent

Anbefalte innlegg

Jeg jobber med et lite prosjekt nå, og underveis fant jeg ut at jeg hadde bruk for et panel / komponent jeg rett og slett ikke vet hva heter i Java. Derfor hadde det vært supert om noen kunne hjelpe meg med å finne dette. Komponentet ser ut som det til venstre:

http://korganizer.kde.org/images/screenshots/preferences.png

Jeg ønsker å ha en horisontal variant, der brukeren kan velge ett av flere bilder. Det valgte bilde må forbli markert inntil brukerne velger et annet bilde. Dette komponentet skal videre legges inn i en JTabbedPane, slik at man kan velge mellom flere "mapper" og videre bilder. Det skal ikke skje noe når man klikker på et bilde, annet enn at dette blir markert, og at jeg får tilgang til hvilket bilde brukeren har klikket på.

Dersom dette finnes i Java håper jeg noen kan hjelpe meg med å finne ut hva det heter og hvor jeg finner det, finnes ikke et slikt panel takker jeg for forslag til hvordan jeg kan komme rundt problemstillingen på andre måter. Poenget er altså at brukeren kan velge ett av flere bilder, og jeg foretrekker å slippe bruk av standard radioknapper.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...