idjut2 Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 (endret) Har en del gammel hardware som jeg tenkte jeg skulle skru sammen til en Stue-pc. Trenger litt feedback på hva jeg kan få ut av dette, og hva jeg trenger. Dette har jeg: Prosessor: AMD Duron 750Mhz Hovekort: MSI KT3 Ultra Ram: 512MB PC2100 DVD-brenner: NEC 1300A Minstekrav er at den skal kunne brukes til MP3-avspilling, men hadde vert greit om den kunne kobles til TV for avspilling av divx, og opptak fra tv også. Og dersom det ikke blir altfor dyrt, ett eller annet system med fjernkontroll. Alle innspill er velkommen. EDIT: Og så vil jeg ha ett ganske billig kabinett som tar seg bra ut i stua (kravstor, nå) EDIT 2: Har ikke noe høye krav til støy. Endret 12. april 2005 av idjut2 Lenke til kommentar
idjut2 Skrevet 12. april 2005 Forfatter Del Skrevet 12. april 2005 (endret) Ok, siden jeg ikke fikk noe tilbakemelding på den får jeg prøve å sette opp noe selv, så får dere heller komme med kommentarer, forslag til forbedringer osv. Tror alt dette skal passe i hop, men er ikke sikker. Kabinett: AOpen A340A 781,- Skjermkort: ASUS V9520/TD GeForce FX 5200 128MB TV-kort: Leadtek WinFast TV2000 XP Expert Harddisk: Hitachi Deskstar 7K250 40 GB Er litt usikker på kabinettet, noen plasser står det at det er ATX, andre står det flexATX (hva er det?), og microATX. Dessuten er jeg usikker på TV out/in på skjermkort og tvkort, og hva jeg trenger av overganger til ett vanlig bilderørs tv med scart-inngang. Dersom det er mulig med enda billigere alternativ er dette selvsagt også interessant... EDIT: Vil 750Mhz være nok til å spille av divx og ta opp fra tv? Endret 12. april 2005 av idjut2 Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 En 750 mhz vil kunne vise tv med tv-kortet. Men å ta opp vil nok bli vanskelig. Å spille av film orker den nok sikkert. Da jeg gjorde dette med en 233 mhz. Ja. Det var divx. Tv-kort er ganske krevende. Det er hvertfall mitt intrykk. Da det jeg har krever en del av maskinen. Men jeg har på følelsen av at tv-kort som er eksterne og går på usb ofte krever mindre av cpu enn interne pci kort gjør. Men jeg er ikke sikker. Håper du finner ut av noe. Mvh Thelle Lenke til kommentar
idjut2 Skrevet 12. april 2005 Forfatter Del Skrevet 12. april 2005 Ifølge denne siden krever kortet jeg har valgt bare 300MHz. Men vet ikke om det gjelder opptak eller bare visning... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå