nikhuse Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 (endret) Har ett STORT problem med BenQ brenneren min!Den bråker som ett fly når jeg brenner med den, utrolig irriterende. Er dette et vanlig problem? Edit: Den bråker spesielt når den spinner opp, og når den brenner Lead in og Lead out..Litt varierende når den brenner dvdene..Filmen jeg har testet med vil ikke spilles skikkelig av og fremvisningsprogrammet "klikker". Prøvde Nero CD-DVD speed test og fikk error (Error!UNRECOVERED READ ERROR (031100))Oppgraderte til Firmware versjon B7U9 før jeg tok den i bruk. Ja, jeg sjekket at det sto B forran den gjeldende firmware før jeg oppgraderte. Fikk pakken fra MPX og den lå i en antestatisk pose + en cd i en brun boks. Har prøvd noen ikke av verdens beste dvd+r plater (That's Write 8 x..regner med at det er CMC Magnetics produsert og brenner 8 x) og brennemønsteret under platenene ser ugjevn ut. Altså, noen deler er mørkere/lysere utover der det er brent. Har prøvd flere ganger..Er det deffekt vare?Platene fungerte jo greit på min gamle Lite-On brenner og den er jo ikke akkurat bra i forhold. Edit nok en gang Brenneren står på master, alene på en IDE-133 kabel. Har sata HD. Bruker Abit NF8 Nforce 3 250GB HK på denne maskinen. Litt tanker mens jeg venter spent på svarSatt nettopp inn en Verbatim Digital Movie 4x DVD-R disc..Ikke bråk under lead inn, eller nå under brenning. Kan gi rapport når den er ferdig. Liker den ikke That's Write platene, eller liker den ikke hastigheten 8x?That's Write platene er gullfarget og er i 25 pk. spindel.. Endret 12. april 2005 av nikhuse Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Den spinner opp på full hastighet ved lead-in og lead-out, det er normalt. Men vil allikevel ikke si den bråker mer enn andre 16x DVD-Brennere. Unrecovered read error skyldes oftest feil på platene. Er vanlig med blant annet billigplater som that's write (som ofte er optodisc). Sjekk med http://DVD.Identifier.cdfreaks.com hvem som har produsert platene, CMC Magnetics BØR virke ok (selv om That's write nok ikke er av førstesortering...) Ujevn "farge" på undersiden skyldes WOPC teknologien som hele tiden justerer laserstyrken optimalt, kan på enkelte platetyper være ganske store variasjoner i farge. Prøvd That's Write platene på 4x? Har du Nvidia sine IDE drivere installert kan disse skape forstyrrelser som gjør brennekvaliteten så dårlig at platene blir uleselige av den grunn. Bruk M$ sine IDE drivere som er inkludert i operativsystemet. Er ikke sikker på at den er defekt. Andre ting å sjekke: That's Write platene, har de noen mørkere felt/prikker nær ytterkanten etter at de er brent? Da er det garantert platene som gjør at de er uleselige. Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 12. april 2005 Forfatter Del Skrevet 12. april 2005 (endret) Takk for at du tok deg tid til å svare. Har nettopp fått brent ut Verbatim platen, det surret LITT ( 1 knirk og litt susing) under Lead in og Lead out. Platen har INGEN tegn til ugjevnheter på undersiden slik som That's Write platene hadde. Skal sjekke ut opphavet til billigplatene og brenne en ut på 4x og se hvordan den oppfører seg. Hvilken kontroller er det snakk om jeg ikke skal bruke?Hvordan fjerner jeg den og erstatter den med Microsoft sin?Har WinXP Pro Serv. 2 Eng. versjon.. Edit: Lesingen av Verbatim dvd'en var i en fin strak kurve og den er produsert av Mitsubishi Chemical Corp. Sjekket 4 That's Write plater og produsenten er Ritek Corp. Media Type(R03) Product Revision(002) Endret 12. april 2005 av nikhuse Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Rart - ritek burde være ok (ihvertfall de jeg har er ok ved 8x brenning - 12x blir litt for mye). Har (heldigvis) ikke nvidia brikkesett selv, men bror min har - hos ham valgte jeg å IKKE installere driverene når jeg satte opp maskinen hans. www.driverheaven.net har driver cleaner som kan brukes til å fjerne driverrester ihvertfall. www.mwarhead.com har også noe info rundt dette. Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 12. april 2005 Forfatter Del Skrevet 12. april 2005 (endret) Nå har jeg ikke gjort noe med driverene og sånn, men legger ved ett bilde sånn det ser ut nå. Ser det ok ut?Brenner på That's Write Ritek platene på 4x nå, lite lyd av brenneren. Var litt susing slik som i ste, men langst ifra så stille som Verbatim platen var. Edit: Ferdig med brenningen. Skal sjekke hvordan resultatet ble. Hørtes ut som ett løst eksosanlegg som ristet fra 97% og til den var ferdig. Edit: Fikk brent platen på 4x og filmen virker grei. Er det med andre ord platene det er noe i veien med? Endret 12. april 2005 av nikhuse Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Kan umulig slå lyden fra min LG CD-RWbrenner, DEN bråker som en jetmotor! Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Sjekk hva som ligger under "IDE/ATAPI controllers" i enhetsbehandling. Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 12. april 2005 Forfatter Del Skrevet 12. april 2005 (endret) Står på det vedlagte bildet. Skal da begge kontrollerene være M$ sine?Skal jeg bare "uninstall driver" eller, hva må jeg gjøre? Endret 12. april 2005 av nikhuse Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Jeg er usikker på hvordan du går tilbake til M$ sin driver, noen har brukt "rull tilbake driver" for å gå tilbake til MS sine. Det er kun paralell ATA kontrolleren som det er noe poeng i å bruke M$ sin driver på. Mulig noen som har Nvidia brikkesett har gjort dette og kan si hvordan de klarte å fjerne Nvidia driveren? Skal da være noe slik: xxxxxxxxx Kontroller (xxx er navnet på kontrolleren din - eller eventuelt Generic) --Primary IDE Channel --Secondary IDE Channel Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 12. april 2005 Forfatter Del Skrevet 12. april 2005 (endret) Endte med at jeg fikk blåskjerm og hele pakken, så endte med å installere Windows på nytt. Installerte ikke IDE driverene når jeg kjørte Nvidia installasjonspakken, så regner med at ting er i orden. Skal teste i morgen å se hva som skjer Edit: Bestilte også noen Taiyo Yuden PRO plater. Skal bli spennende å se hvordan de oppfører seg :!: hmm..Og jeg som ikke trodde jeg hadde testet Taiyo Yuden plater før, var vist TY de gode Plextor platene mine Endret 12. april 2005 av nikhuse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå