Gisse Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 (endret) Skal bytte ut det lite brukte videocameraet mitt. Dette da det er et DRITTCAMERA.. Panasonic NV DS-60 https://prisguiden.no/produkt/8850 Grunnen til min misnøye er at kameraet trenger MYE MYE lys, og om man bruker Night Shot funksjonen eller Gain UP så hakker bildet noe forferdelig ved bevegelse (skulle tro lukkertiden va 1s) ved disse funksjonene. Burde skjønt det da linsen er som en knappenål og ikke slipper inn masse lys Kameraet er sikkert ok til prisen.. ble solgt for 3990,- på tilbud liksom.... Krav til nytt kamera Funke veeldig bra i mindre lys. Type dempet/lite lys innendpørs på kvelden (=les filme på fester inne) Helst ikke så mye større enn det jeg har DV-I er nesten et must, slik at andre eksterne kamera kan kobles til. Har en mistanke om at Canon har de beste kameraene, men har utgått av sortimentet de jeg ville ha med DV-I Med tanke på at det ikke blir brukt så masse så ikke så veldig dyrt.. Tips på kamera som folk vet er veeeldig bra i dårlige lysforhold mottas med takk Hadde i sin tid lyst på Sony DCR-TRV33 https://prisguiden.no/produkt/2408 som er utgått.. den er MYE bedre på lys... Evt TRV19 som også har DVI Endret 12. april 2005 av Gisse Lenke til kommentar
chma Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Ikke kjøp Gs120/200/250 fra Panasonic, de gir bra bilder når du har nok lys, men veldig små 3ccd brikker gjør at de sliter litt når det blir dårlig lys... Typiske elkjøp/bilig sliter uansett når det er veldig dårlig lys...der ligger forskjellen i størrelse(og pris) på konsumkameraer og semipro/pro. Har ikke noe spesifikkt kamera å anbefale, bare ikke kjøp de minste 3ccd kameraene. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Canon er faktisk dårligere enn Panasonic når man sammenligner de billige kameraene. Faktisk merkbart dårligere. Skal du ha et kamera som takler innelys bra, må du godt opp i pris. Det er ikke kameraet sitt feil at du får dårlige bilder, der er heller lommeboken sin feil DS60 er et bra kamera til den prisen om du sammenligner med Canon sine tilsvarende modeller. Lenke til kommentar
Gisse Skrevet 12. april 2005 Forfatter Del Skrevet 12. april 2005 Hm.. Jaja.. veldig rart at stort sett alle filmene jeg har sett tatt med andre camera er MYE MYE MYE bedre. Ihvertfall i litt redusert lys... Den panasonicen trenger jo flombelysning ala knall sol eller 2 - 3000W arbeidslys... Stort sett alle andre jeg har sett med MER enn OK kvalitet har vært Sony til 4 - 6000.... Har også lest i tester at Sony stort sett er best? Lommeboken... tja... er jo en prioritering, men om man tar la oss si 4 timer film i året så er det ikke prioritert høyere enn rundt 5 - 6000 for mitt vedkommende... Har kanskje filmet 3 timer med den panasonicen på snart 2 år... + Kameraet skal være LITE veldig viktig... Lenke til kommentar
chma Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Bruker ett TRV33E som opptaker for ett bulletcam og som reservekamera/"fyllakamera"/vinkel 2. Greie egenskaper i dårlig lys, men ikke noe man jubler over... Bruker nå ett Panasonic Ag-dvc30 som hovedkamera, det nok ligger langt over hva du vil bruke, poenget er bare att du må opp i størrelse og pris for å få gode egenskaper i dårlig lys. Lysforhold som ble til natt med trv33e blir nå som dag med Ag-dvc30. Selv i auto modus var det ingen problemer med kveld i oslo og litt gatelys, så fint personene som skulle være i bildet, det samme var håpløst med TRv33e. Selv om du ikke skal bruke det ekstremt mye, blir ofte bruksområdet det som drar opp prisen, feks. dukkerhus koster som regel mer enn det egentlig smaker for de få gangene man tror man kommer til å bruke det... Lenke til kommentar
Gisse Skrevet 13. april 2005 Forfatter Del Skrevet 13. april 2005 OKI... men er liksom mer sånn fyllakamera.... så et som funker greit i "vanlig" innelys litt skumring (les ikke HELT sort skjerm) holder fint... ønsker DVI for å kunne koble på annet kamera festet på motorsykkel... + At det ikke skal være stort, og da skjønner jeg selvfølgelig at det går ut over en del.... Ser jo den TRV33 har 5 ganger så stor linse (lysåpning) som den panasonic driten så selvfølgelig er det mye bedre på lys.... Innmaten der nok av omtrent samme kvaliteten siden kameraene ikke er så dyre liksom.. Lenke til kommentar
Michael JVC Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 heisann , du burde sjekke JVC kamera med f1.2 linser , funker veldig bra. Lenke til kommentar
photoguy Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Gisse, du skriver at du vil ha et lyssterkt kamera til 5-6000kr som i tillegg er veldig lite. Lyssterk objektiv koster litt, i tillegg til at også størrelsen på objektivet avgjør hvor mye lys som kameraet kan ta inn.. Kompromisset ditt kan nok være hardt å oppfylle, jeg ville heller valgt feks hc42 eller hc32, og lagt til et lite eksternt lys som bruker av kameraets interne batteri. Lykke til med valg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå