Gå til innhold

Noen kjøpt ADA3500ASBOX på komplett.no?

Furyfax

Anbefalte innlegg

Jeg har for ca en uke siden kjøpt fra komplett en, ADA3500DEP 4AS

CAA2C 0505APEW

Har ikke allverdens resultater å banke i bordet enda,har ikke fått testet så velidg mye, men den virker bedre enn forventet (forventet elendig klokk :p ), gjorde at jeg klarte og vippe over 10K grensen i 3Dmark03 med 6600GT kortet mitt om ikke annet.

Vet ikke helt hvor grensen går for denne cpu'en enda, men 2,7Ghz virker til og gå greit i spill/3DMark.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spennende.. Rimelig god klokk det derre. Kanskje eg ska spandera ein slik på meg selv, men først vil eg se mange flere tester av venice..

Har du luftkjøling ?

Men nå vente eg på en AMD 64 winnie CBBFD 0448 SPAW, og den skal klokke langt etter det jeg har klart å google frem..

Lenke til kommentar

Jeg har ihvertfall funnet ut at minne brikkene mine ikke takkler så høy "FSB" Jeg gjorde en test ved å sette multiplyeren ned til 9, og øke fsben automatisk. Maskinen slo seg av på rundt 220 fsb, så dette var vel alt minnet klarte, hadde håpet på litt mer men men :ermm: . Kan dette være fordi jeg kjører 4 512mb twinmos bh-5 brikker? Blir 4 brikker rett og slett for mye?

Skal prøve å klokke CPU med lavere minnehastighet etterpå :)

Edit: Når jeg prøvde å kjøre minnne hastigheten høyere, med 2.8 vcore døde maskinen, og jeg fikk feil i systemmappen, så jeg måtte instalere windows på nytt.

Endret av Tycho
Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 14/04/2005 : 13:33

Har du luftkjøling ?

Ja og nei.

Cpu og hk er enn så lenge på luft og med sine orginale kjølere. Skjermkortet er det eneste på vann. Den 3DMark testen jeg postet ble tatt med kabinettdør av, og cpu temp kom opp i 60 grader.

Jeg vet ikke om det er HK'et mitt som tuller, eller hva som egentlig er standard V-core, men den ligger rundt 1,62 (litt avhengig av hvor jeg leser av) om jeg setter Hk V-core til "auto"

Under disse omstendigheten blir både idle og load temperaturene til forveksling lik min gamle Prescott (som alle påstår er så mye varmere en A64) Men det jeg har funnet ut så langt er at jeg i alle fall med en moderat klokk 2,4-2,5Ghz kan sette V-core ned under 1,5, og med det får jeg en "behagelig" cpu temperatur også.

Det blir nok passende vannblokk til denne cpu etterhvert også, så får komme tilbake til resultater igjen da. Er desverre en del andre prosjekter som går foran.

Hva er egentlig "korrekt" V-core på denne CPU'en?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...