alsvik Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 hei, jeg har nylig kjøpt en chip (Aladdin Extreme ) til xbox'en min, og jeg lurer på om det er noen begrensinger for hvor stor harddisk man kan ha til denne chipen? har hørt at ikke alle chipene tåler så stor harddisk som jeg hadde tenkt meg (250gb) er dette sant? takker for svar Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Ja, du kan fint ha 250 gb Lenke til kommentar
Snafu_pimp Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 er ganske sikker på atte det er biosen som bestemmer om den kan kjøre stor eller liten harddisk... det du har hørt om atte 250 gig harddisker å slikt er noe stort for xbox, er pga varmen så ha viften på ett høyt nivå under spilling osv Lenke til kommentar
alsvik Skrevet 12. april 2005 Forfatter Del Skrevet 12. april 2005 da stoler jeg på dere å bestiler en større disk! Takk for svar Lenke til kommentar
diste Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Hvordan justerer man viftehastigheten? Må jeg kjøpe meg ei sånn fancy vifte med fysisk regulerings dings? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 (endret) Slapp av, du trenger ikke endre på noe i det hele tatt. Jeg kjører fint med 200gben min . 250gb fungerer fint med standard vifte. Du kan til og med ha 300gb, jeg kjenner noen som har det. EDIT: Og om det skulle blir for varmt så skrur xboxen seg av og lyser gult. Med mindre det skjer er det ikke noe å uroe seg over. Anbefaler forresten Seagate, stabil og stille Endret 14. april 2005 av sablabra Lenke til kommentar
redflame Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 du kan også justere vifte hastigheten i innstilingene på dashboardet ditt! Den står på 20% fra fabrikken Lenke til kommentar
_LA_ Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 evnt bare å bytte ut vifta, pga STØY. Min er myye mer stillegående med en 80mm vifte på 30% hastighet. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 (endret) du kan også justere vifte hastigheten i innstilingene på dashboardet ditt! Den står på 20% fra fabrikken Kan du forklare hvordan man gjør det i EvolutionX?? EDIT: Og hva skjer om jeg skrur på full guffe, 100%. Vil vifta gå 5 ganger raskere da enn standard?? Endret 15. april 2005 av sablabra Lenke til kommentar
redflame Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 legg inn feks Avalaunch så kan du stille på vifta der ,man kan gjøre det samme i Xbmc Jepp den vil gå 5x raskere minus tapene i motoren , så da blir det noe sånt som ca 4,99x raskere , men den bråker myyyyyyyyye mer da. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Hehe, nå skrudde jeg opp til 100%, og da kan jeg si at støvsugeren vår er mer stillegående . Hva burde den stå på da? Jeg har chippet xbox med 200gb harddisk... Lenke til kommentar
PulZ Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Normalen er på ca 20 %, men dette er smak og behag. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Normalen er på ca 20 %, men dette er smak og behag. Smak og behag ... alle vil vel ha den mest mulig stillegående, men hva er egentlig best for xboxen, med temperaturer og slikt? er 20% optimalt? Lenke til kommentar
PulZ Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 20 % er det som anbefales, regnes som det min som anbefales. Hvis du har xboxen inn i et tv bord, som ikke gir mye luft, dvs det varmes opp lett. Så må du selvsagt øke denne farten, det er omgivelsene som bestemmer Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Jeg har et lite problem her... Når jeg skrudde på 100% vifte i XBMC så funka jo det... Men med en gang jeg avslutta XBMC så gikk den tilbake til normalt, eller når jeg starter et spill... Skulle gjerne økt til 30%, fordi jeg tror xboxen blir for varm og henger seg noen ganger når jeg spiller driv3r. Åssen er det med Avalaunch? Er det samme problem der? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Har 250GB Seagate i boxen. Burde jeg å sette høyere RPM på vifta? Lenke til kommentar
Inc Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Jeg har et lite problem her... Når jeg skrudde på 100% vifte i XBMC så funka jo det... Men med en gang jeg avslutta XBMC så gikk den tilbake til normalt, eller når jeg starter et spill... Skulle gjerne økt til 30%, fordi jeg tror xboxen blir for varm og henger seg noen ganger når jeg spiller driv3r. Åssen er det med Avalaunch? Er det samme problem der? kan justere viften ved hjelp av en config i bios. xbox bør ikke settes oppå tepper og lign Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Jeg har et lite problem her... Når jeg skrudde på 100% vifte i XBMC så funka jo det... Men med en gang jeg avslutta XBMC så gikk den tilbake til normalt, eller når jeg starter et spill... Skulle gjerne økt til 30%, fordi jeg tror xboxen blir for varm og henger seg noen ganger når jeg spiller driv3r. Åssen er det med Avalaunch? Er det samme problem der? kan justere viften ved hjelp av en config i bios. xbox bør ikke settes oppå tepper og lign Men jeg gidder ikke å endre i biosen bare for det da . Er så kjedelig om jeg gjør noe feil... Men åssen er det hvis jeg legger inn Avalaunch da? Kan man endre viftehastigheten slik at den holder seg slik i spill også?? Lenke til kommentar
supersnus Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 problemet var vel at før kunne man ikke ha større hardisker en 137GB men det er vel fiksa for lenge siden Driv3r bruker å fryse på min umodifisert xbox og, så tror ikke det er temperatur problem Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 en gang for alle: hva SKAL temperaturen ligge på i xboxen? min ligger på rundt 55 grader etter noen timer med film..vifta kjører 20%..er dette ok? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå