Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Huset innvadert av sukkermaur!


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en sånn gift i dråpe form. Man la ned en papirlapp og la en stor dråpe på. Maurene kom og spiste det, og bar det tilbake til maurtuen og gav det til dronningen. Det er gift med en "forsinkelse" i. Dronningen dør, maurtua dør, maur forsvinner.

 

Husker ikke hva det heter men...

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:p ha, fant 2 bokser maurgift eller skadedyrkiller i skapet, spraya der de hadde sin "sti" til godiset, spraya og de holdt seg unna, det drepte tilogmed maur som var i området :p :p

Det er jo en quick fix som fjerner maur akkurat der og da, men som overhode ikke løser problemet.

 

Du har vunnet slaget, men krigen har knapt begynt.

 

Du må ha gift som kan fraktes inn i tua av maurene selv.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Det mange ikke vet, er at selve maurtua bare er toppen av isberget. En maurkoloni kan strekke seg over flere kilometer UNDER bakken. Altså vannrett under bakken. En måte å ta knekken på en liten koloni er visst å sette et hult rør rett ned i tua. Da fryser de ihjel nedover.

Lenke til kommentar
Det mange ikke vet, er at selve maurtua bare er toppen av isberget. En maurkoloni kan strekke seg over flere kilometer UNDER bakken. Altså vannrett under bakken. En måte å ta knekken på en liten koloni er visst å sette et hult rør rett ned i tua. Da fryser de ihjel nedover.

et annet alternativ er jo såklart å bestikke en maur til å overbevise de andre maurene om at et liv i sølibat er mye bedre - vips, så er problemet borte etter noen dager...

Lenke til kommentar

Sett ut bokser med maurgift. Maurgift er også laget for å tiltrekke seg maurene. Samtidig oppsporer du hvordan de kom seg inn i huset også pøser du på med maurgift og andre typer anti-skadedyr-stoffer på det stedet (sikkert utenfor huset).

 

Støvsuger funker dårlig, siden maurene bare kryper ut igjen hvis du ikke knyter igjen posen mens støvsugeren er i gang og kaster den fort som fankern.

 

Vi hadde maur i huset da jeg var liten husker jeg, og maur er fortsatt det absolutt værste krypdyret jeg kan tenke meg.. *grøss*

Lenke til kommentar
Vi hadde også dette problemet sommern for 2 år sida, da bestilte vi en profesjonell mann til ta seg av dem. Det han gjorde var å smøre en stott på gulvene der vi visste maurene kom fra, dette var ikke farlig får mennesker og gjorde ikke noe om du tråkka på det.

Dette hjalp og maurene forsvant! :D Og han kom ikke bare en gang, når vi betalte, betalte vi også får at han skulle komme innimellom og sjekke veggene osv... Eller noe sånt :p

gjør dette. da er du sikker på at de blir fjernet. denne "mannen" vil også selge deg et slags pulver og en spray som han også forklarer deg hvordan man bruker.. dette hjelper.. stokkmaurene tygget i stykker hele veggen på hytta.. den måtte rives og byttes ut. bare for å lette litt på humøret ditt..

 

neida.. går nok bra,.. de hadde vært lenge i veggen på hytta :p

ordner seg..

Lenke til kommentar

På dette tidspunktet er nok ikke trådstarter særlig intresert i å få mer hjelp. Tråden holdes nå i live ved at han beskrive situasjonen slik den utvikler seg. De rådene og tipsene han trenger for å gjøre noe med det har han fått, og ved å følge dem vil problemet bli løst. Det at han fortsetter å poste tyder mer på at han nå synes dette er underholdene, og vil fortelle oss om det.

 

Giften jeg henviste til i min første post heter Nippon. Den har vel blitt nevnt her av andre og. Nippon mot sukker maur på tube. Det er en sukkerblanding som inneholder en forsinket gift som maur bærer tilbake til tuen.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

vi hadde oxo store problemer med sukkermaur for mange år siden,

men plutselig en dag kom det en flokk med skogsmaur å maskerte in i huset å drepte alle sukkermaura å dro med seg døde maur og egg tilbake til maurtua si å siden har vi ikke hatt problemer med det...

skogsmaurene har sin egen tue litt vekk fra huset som dem selv kan ha i fred ;)

Endret av Firesky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...