Gå til innhold

Steinberg Cubase SX v2.0 - Litt hjelp ønskes!

Bone

Anbefalte innlegg

Hei!

Dette er mulig ikke lov; men jeg har et innlegg i "program/program" delen av forumet, men ingen kan foreløpig hjelpe meg. Og siden jeg ikke vet om alle sammen ser over alle forumsdelene tar jeg sjangsen på å spørre her også (siden det egentlig er et spørsmål for musikkintersserte!)..

Det gjelder Steinberg Cubase SX v2.0, hvor jeg lurer på hvordan jeg kan få stille inn programmet til å bare ta opp det som kommer inn igjennom mikrofoninngangen, og ikke ta opp "alt den hører"..

En litt bedre (? Eller, ikke?!) forklaring finner du her (link til programkategorien).

Svar gjerne der.. Eller her.. Alt ettersom.. ! :)

Får bare håpe at denne ikke blir stengt da.. :(

Takk til dere som kan hjelpe! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du et Creative-kort? Sett "recording device" til Microphone eller Line In i Creative Mixerer så burde det gå bra. "What U Hear" gjør nettopp det navnet tilsier: Sender alt du hører, inkludert det du spiller av, til input.

Nei, på den bærebare som jeg har så har jeg bare et integrert lydkort.. Husker ikke helt hva det het, men driver'n etterlater seg den "blå frosken"-ikonet! :p

..nå har jeg ikke den PC'n foran meg (sitter på jobb), men er ikke sikker på om det lydkortet har det valget? (Kan ikke huske å ha sett det).. Jeg har Creative på min stasjonære, men det hjelper ikke akkurat nå..

Men, så det er ikke en innstilling i programmet da, tror du? Så jeg skal se etter dette under lydkort konfigurasjonen?

Tror du at det er fordi jeg har en viss "delay" at jeg hører "dobbeltklikk" (med metronomen)? (se linken)..

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...