Gå til innhold

Til alle nVIDIA eiere!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er fortsatt ingen bug fra Nvidia sin side. Det er en egenskap Microsoft selv har lagt til i Windows 2000 og XP. Det påvirker alle grafikkort likt.

Heldigvis skal denne fæle egenskapen endelig være fjernet i Windows 2000 SP3 og XP SP1.

En ubetinget fordel med RefreshForce (i forhold til andre slike programmer) er at det fikser problemet permanent. Man trenger ikke å gjøre det pånytt etter at man har installert en annen driver.

Lenke til kommentar

Hei

Jeg la nettop inn win xp og de nyeste det driverne fra nvidia og nå jeg startet pc etter og ha lagt i skjermkortdriver så så jeg det var noe galt med hz på skjermen jeg gikk bare inn i egenskaper for skjerm skrudde hz fra 60 til 85 og vips så virket det bra uten og bruke noe refresh fix

Lenke til kommentar

Har Gforce 3 ti 500 og Win2000. Har testa en god del drivere fra Nvidia, men aldri merket noen problemer i verken spill eller vanlig (2D) bruk.

Noen som kan fortelle meg hvordan denne bug'en viser seg frem? Er det bare (bare og bare) det at refresh rate'en blir unormalt lav i spill osv, eller er det andre problemer som dukker opp? Skjermmodi'en min står på 120 hertz (1024x768), og den forandrer seg aldri sånn uten videre, uten at jeg gjør det selv da.

Rune.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-05 13:01, Goofy1003 skrev:

Det er mange som frustrerer seg over refresh rate bug`en hos nVIDIA ( Jeg selv blant annet! ).

Men her om dagen kom jeg over ett supert program på:

Programmet heter Reforce,og det fikser dette problemet permanent:)!

Noen av dere visste nok om dette,men jeg tenkte jeg kunne si ifra så alle fikk vite det:)

til og med etter at du har tatt en full formatering av alle diskeR?

du sier jo permament.

Lenke til kommentar

Quote:

til og med etter at du har tatt en full formatering av alle diskeR?

du sier jo permament.

Ja, virker til og med etter du kjøper deg ny PC.. alle PC'ene du kjøper i fremtiden er i orden også.

Hvorfor spør du så dumt? For å sanke mld.??

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-05 14:53, Basus skrev:

Noe som virker for meg hver gang "buggen" viser seg, går jeg inn og fjerner Vsync på skjermkortet på skjermkortinnstillinger.

Kanskje det ikke funker for alle, men iallefall meg.

hmm... er vel fps du tenker på nå - det er noe helt annet enn hz. er hz på 60 slik den er i direct3d og opengl uten fixen så svir det i øynene etter en stund - og da nytter det ikke om du har 100 fps.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke ha mere en 60 hz jeg... eller "standardkort", bommer jeg helt eller ?

er en 19¨ proview skjerm jeg kjøpte hos ElKjøp noen år siden, alle skjerminstillingene er helt feil, alt blir vridd hver gang jeg skifter oppløsning og greier...

Lenke til kommentar

Ikke sikker på om dette er det samme progget men "refreshforce" fungerte glimrende for min del(radeon8500),skal vistnok fungere for alle grafikkort :smile:

http://www.pagehosting.co.uk/rf/

Angående en fix for dette problemet så har eg forstått det slik at det vil komme i lag med direct X9.0

Quote fra 3dgpu.com:

With regards to the title of this post, this whole mess *is *NOT* a bug*. It's a "feature", courtesy of Microsoft. Starting with Win2k/XP M$ decided to handle refresh rate assignment for all resolutions differently than they did for Windows 98/95. Please don't ask me why as I go into screaming fits trying to figure this one out.

Now for the good news...are you sitting down? This is going to be FIXED in Win2k Service Pack 3 and WinXP Service Pack 1! Yes you did read that correctly, it really is true. It's on the list of fixes for both SPs but I have no idea when they will be released for public consumption.:Y

Update: According to a couple of users this might be a DX9 fix instead of a SP1 fix. The notes I saw were for SP1, nothing specific on DX9 so we will have to wait and see.

Quote fra "couple of users":

BZZT! Sorry, nice try. We have some nice parting gifts, one of which is that this is fixed in DirectX 9, NOT in any service pack.

To quote from the DirectX 9 change list:

"More flexible refresh rate settings for Win2K and XP. Now by default DX9 will attempt to use the current desktop refresh rate and 75Hz before falling back to 60Hz or device default. This gives end users more control over the refresh rate of their game sessions (by selecting a compatible desktop refresh rate) and a better experience when 75Hz is available. "

Works fine in Beta 1.

-----------------

May be fixed in DirectX but does not affect OpenGL.

No, it doesn't touch OpenGL. MS has decided OpenGL is unsupported, and bugs in it won't ever get fixed. Fortunately, an OpenGL extention that sets refresh rate is already in most drivers. It's up to game makers to use it.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-05 14:29, Ash skrev:

.....

Heldigvis skal denne fæle egenskapen endelig være fjernet i Windows 2000 SP3 og XP SP1.

.....

Er det noen som har fått verifisert dette med de foreløpige BETA Servicepackene???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...