toss Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 jeg har et lite problem med strpos. her er et skript som lister opp filer i en mappe, og den skal vise filtype også.. <?php $php_self = $_SERVER['PHP_SELF']; $dir2=''; if(!isset($_GET['dir'])){ $dir = '../'; $dir2 = '../'; }else{ $dir= $_GET['dir'].''; $dir2 = '../'; } if ($mappe = opendir($dir)){ echo "<strong>Filer:</strong><br />"; echo "<a href='$php_self?dir=$dir$dir2'>Up one level</a><br />"; $ant = 0; while (false !==($fil = readdir($mappe))){ $ant++; $dirfil = $dir . $fil; $type = mime_content_type($dirfil); //$dirfil = $dir.$fil; //ereg_replace('//', '/', $dirfil); if (is_dir($dir.$fil)){ echo "$ant: Directory: <a href='$php_self?dir=$dir$fil/'>$fil</a><br />"; } elseif (strpos($type, 'image')){ echo "$ant: $type: <a href='$dir$fil' target='_blank'>$fil</a><br />"; } elseif (strpos($fil, '.php')){ echo "$ant: PHP-fil: <a href='$dir$fil' target='_blank'>$fil</a><br />"; } elseif (strpos($fil, '.zip')) { echo "$ant: Zippet mappe: <a href='$dir$fil' target='_blank'>$fil</a><br/>"; } elseif (strpos($fil, '.css')){ echo "$ant: Stylesheet/css <a href='$dir$fil' target='_blank'>$fil</a><br/>"; } elseif (strpos($fil, '.txt')){ echo "$ant: Tekstfil: <a href='$dir$fil' target='_blank'>$fil</a><br />"; } else { echo "$ant: Ukjent: <a href='$dir$fil' target='_blank'>$fil</a><br />"; } } }else{ echo "Error: Fant ikke mappen, eller fikk ikke tilgang. Gå tilbake og prøv på nytt."; } echo"<br><br> Dir:$dir <br> Fil:$fil <br> Dir&Fil:$dirfil <br> Type:$type"; ?> problemet er at den ikke vil finne 'image' i $type, slik jeg ville trodd den skulle gjøre.. her er link til skriptet Lenke til kommentar
stiber Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Hvis 'image' ligger på posisjon 0 i $type, så vil det være det samme som false slik som det står nå. Prøv dette. } elseif (strpos($type, 'image') !== false){ Lenke til kommentar
toss Skrevet 13. april 2005 Forfatter Del Skrevet 13. april 2005 tusen takk! funket perfekt! slete lenge med dette.. bøyer meg i støvet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå