PIIIpower Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Jeg tror jeg skal kjøpe meg ett digital kamera, men jeg er _helt_ blank på området. Jeg vil ikke spørre i butikker som elkjøp ol. for da veit alle hvilke svar man får (svada). Bruksområder blir gennerell familie foto og litt nær bilde stuff av blomster og div hardware (for en kombinasjon??!!men jeg har mine grunner) det må også være mulighet for extern blitz og helst mye optisk zoom.. pris = 4-5 tusen.. Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Det var tøffe krav, dette. Nikon-kameraer har bra makrofunksjon. Coolpix 4500 er nok et godt kamera, men kommer i utgangspunktet utenfor ditt prisnivå. Den støtter ekstern blits. Coolpix 4500 har 4x optisk zoom, men man kan kjøpe tilleggslinser for å utvide denne. Hvis du skal ta familiebilder av barn ol., er det etter min mening viktig at bildene har så god kvalitet som mulig. Disse bildene blir uerstattelige, og da kan det hende at du vil angre senere på at bildene ble tatt med et for dårlig kamera. Dette avhenger selvsagt av den økonomien du har, men jeg ville vurdert å legge på en tusenlapp eller to til. Vil du ha mer zoom er Fuji 2800 og Olympus 700 alternativer i din prisklasse. Disse har ikke mulighet for eksern blits, og jeg kjenner ikke til hvor god makro disse har. De har bare 2 Megapiksler, men tar gode bilder i 2 MP klassen. MLW Lenke til kommentar
EggePromp Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Olympus 2100UZ har mulighet for ekstern blitz, 10x zoom og meget bra bildekvalitet. Men er litt dårlig på makro synes jeg. Men så er jeg ingen ekspert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå