Gå til innhold

Latterlig annmeldelse fra skolen..?

emoWEB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wow! Litt av et helvete de har greid å stelle istand over noe så lite! Jenta har sikkert sagt at du har stjålet det fra henne for å beskytte selvbildet sitt ovenfor sine foreldre og venner. Hun synes sikkert det er litt flaut... Er kanskje litt enig i at å sende bildet til andre er litt dumt og at det i dette tilfellet er kompisen din som har rotet det til, men det er tross alt bare et bilde hun FRIVILLIG har sendt til deg! Er det et bilde tatt med mobilkamera eller med digitalkamera? Hvis det er tatt med digicam kan hun ikke sende det over MMS vel.. Eller?

Jeg synes du skal manne deg opp! Snakk med disse ufattelig treige lærerene dine og legge alle fakta på bordet. Såfremt de ikke har bevis på at du har gjort noe annet kan de ta den ordenskarakteren og stikke den et visst sted. De kan rett og slett ikke gjøre det!! Hvis de prøver på noe så hadde jeg sterkt anbefalt å få en advokat på saken. Får du en advokat til i det minste å sende dem et saklig brev, pleier det å avskrekke de fleste som ikke har en sak å gå på. Har selv venner som har brukt advokat i nabokrangel, tilfeller der naboens påstander har vært langt bak mål og et kort brev fra advokaten løste saken for godt. Det koster ikke stort, og belønningen når du mottar unnskyldning fra lærerene smaker godt, veldig godt! Bare fordi de tror de eier ræva di når du går på skolen må du ikke la deg skremme, ikke tap denne kampen! Give 'em HELL!! GJØR DET!

*leif was here

Endret av MorbidHamster
Lenke til kommentar

En mulighet er å skrive brev til skolen (kansje til læreren som er ute etter å gjøre livet surt for deg) og be om skriftlig forklaring på nøyaktig hva du er anklaget for. Hvis du får svar, kan du skrive et brev tilbake og punkt for punkt gi din versjon av saken. Hvis det dukker opp manglende kunnskap om teknologi, referer gjerne til relevante internettsider eller lignende.

aMSN kan konfigureres slik at når folk åpner vindu med deg som samtalepartner, åpnes et chat-vindu hos deg. Chat-vinduet henter da avataren til vedkommende og lagrer det i en cache-katalog. Kan da skolen anmelde alle som jenta har på vennelista som bruker aMSN?

Lenke til kommentar

Dette gjorde meg virkelig provosert! Jeg blir irritert over hvor dumme noen lærere er! De har all rett til å blande seg inn (faktisk) i tilfeller der det er alvorlig mobbing på gang, men det forutsetter at det er mobbing på gang for f***! Du har ikke gjort noe ulovlig, kanskje du har gjort noe moralsk sett galt, men du har ikke brutt loven. Faktisk sender hun bildet til deg ved å ha det som avatar. Din datamaskin kan jo faktisk ikke vise det uten at det ligger på datamaskinen din, det er slik "display picture "stealers"" virker. De stjeler ikke bilder, de henter dem fra en eller annen plass på datamaskinen din (vet dog ikke hvor).

Hele saken er helt idiotisk, og du har ingenting å tape på å sloss for din rett! Sett et eksempel, vis skolen at de ikke eier deg!

*irritert* :realmad:

Herr Brun

Lenke til kommentar

Nå gadd ikke jeg lese alle 11 sidene, men hvis du fikk et sexy bilde av ei dame på mms, hvorfor sendte du det da til en kompis? Synes det var frekt gjort jeg da... Så jeg forstår at hun er forbannet. Men den annmeldelsen var litt i det meste laget.

Lenke til kommentar

Har lest hele tråden nå, å må si at jeg mildt sangt oppgitt over skolen!! Men egentlig er ikke dette noe nytt. Typisk at skolen skal stikke nesa si i alt som har med elevene å gjøre. Kjenner jeg blir irritert her jeg sitter.

Du MÅ anmelde skolen, la dem smake sin egen medesin. Du har jo helt klart en veldig god sak her.

Lenke til kommentar

så var det jo det at det kan godt være at denne vennen han sendte bildet til ikke sendte bildet videre i det hele tatt. finnes vel ingen beviser for det? er fint mulig at noen andre som biatchen har på msn lista har knabbet bildet og sendt det rundt uten å ha sagt et ord hverken fra eller til. hvilket vil bety at han ikke har skyld i saken. uansett så er det bildet ikke å regne som privat. hun hadde det som avatar. offentliggjør du et bilde så kan du ikke saksøke alle som ser det. blir som å bli saksøkt av nrk for å se på værmeldingen.

Lenke til kommentar
hehe, dette er ganske absurd....

minner meg mye om en episode vi har gående på skolen min nå, en fyr i 9. ble bundet/teipet fast til en påle av et eller annet slag (har vært syk en stund så jeg har ikke fått med meg alle detaljene) deretter tok folk og dro av han buksa o.l. og tok bilder med kameramobilene sine... politi og greier ;)  men nok om det....

Du kan ikke la dem sette ned ordens og oppførselskarakteren din! Vil anbefale seg å snakke med jenta og gi henne en slags unnskyldning samtidig som du konfronterer henne med all det tullet hun har sagt.

Folklar ovenfor skolen at du syns det var uheldig det som skjedde, (trenger ikke nødvendigvis å innrømme noen skyld) gi klart uttrykk for at du vil bli ferdig med saken, men gjør det klart at du vil annmelde skolen (true dem med å ringe til media) hvis de setter ned ordens og oppførselskarakteren din! (Forklar med at det skjedde utenfor skoletid etc. etc.)

Lykke til ;)  hehe

Altså, den saken var jo ganske så spesiell. Det virker jo som det er mobbing av veldig grov sort, samtidig som det var noe seksuelle-ulovligheter der.

jaja, mener kun at det er likhet pga. at skolen (også min) har deltatt ganske mye i de to sakene, det er ingen tvil om at hendelsen på min skole kan/burde føre til straff av en eller flere (selv om det kun var ment som morro.... i starten iallefall :p )

Ohja! Tenk hvor morsomt det var for duden bindt fast til treet! Ja han hadde det sikker gøy..

Lenke til kommentar

Det virker som at jenta som sendte deg bildet prøver å redde sitt eget skinn. Og komme med slike falske påstander er skikkelig lavmål. Hun er sikkert redd for å få kjeft av foreldrene sine for å ha sendt avgårde bildet, så istedenfor å si sannheten, skylder hun på deg. Dette er en klassisk problemstilling.

Mitt råd til deg, stå på ditt og ikke be om unnskyldning. Før eller senere vil hun knekke og innrømme at det var hun som sendte avgårde bildet og da mister hun all troverdighet.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...