Mantion Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Hvordan kan jeg begrense outputen av en char string? Si jeg har en char tekst[1000] som inneholder mye skrot i begynnelsen og slutten. Så vil jeg at når jeg tar cout << tekst at den skal begynne å skrive ut hvor det står tegnet # eller tekstordet "ip" og slutte når den møter på tegnet ¤ eller sluttordet "slutt" ??? Jeg vet at i cin så gjør vi det slik: cin.ignore(1000, #) Men hvordan i cout ??? Mantion Lenke til kommentar
Mantion Skrevet 13. april 2005 Forfatter Del Skrevet 13. april 2005 Ok, kanskje dette var litt vanskelig. Men se her, jeg har en array med chars tekst[5000] som inneholder MYE dritt som jeg vil ha vekk. Jeg vil bare ha den delen hvor det er IP: xxx.xxx.xx.xxx : Mantion IP: xxx.xxx.xx.xxx : Somedude Resten skal vekk! HVordan får jeg til dette? Mantion BTW: Jeg har lastet inn en html side ved hjelp av telnette den og skrive GET kommandoen. Alt havner i en variable. Og mye av koden er så kalt "chunked" og det må vekk ... Mantion Lenke til kommentar
charlie di meola Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) man strstr edit: her får du litt C før myubi rekker å forvirre/forpeste deg med c++ dritt #include <string.h> #include <stdio.h> int main(int argc, char **argv) { char data[]="masse random bullshit IP: 123.456.789.012 : Mantion bla bla bla"; char ip[15],navn[30]; char *p=strstr(data,"IP:");; printf("%s\n%s\n",data,p); sscanf(p,"%*s%s%*s%s",ip,navn); printf("%s\n%s\n",ip,navn); return 0; } Endret 14. april 2005 av charlie di meola Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 om du gjør den om til en string, er det vel mulig å løse problemet med string.rfind() og string.substr() Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 http://www.cppreference.com En oversikt over en hel haug med klasser og funksjoner.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå